آیت‌الله بوشهری در مجمع عمومی موتلفه اسلامی:

تعریف احزاب را باید در کشور بومی‌سازی کنیم

نماینده بوشهر در مجلس خبرگان درباره گسترش تحزب در کشور گفت: باید احزاب را در کشور بومی سازی کنیم.

احزاب را باید در کشور بومی‌سازی کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده بوشهر در مجلس خبرگان در دوازدهمین مجمع حزب موتلفه اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه 15 آذر) در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد،گفت: مبانی دینی تحزب، مشارکت سیاسی حزب و تحزب به معنای امروزی در گذشته سابقه نداشته است.

وی افزود: اگر واژگانی مانند حزب در تعبیرات قرآن مطرح است، قطعا به معنای امروزی آن بیان شده است.

نماینده بوشهر در مجلس خبرگان درباره گسترش تحزب در کشور بیان کرد: باید تعریف احزاب را در کشور بومی سازی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: حزب موتلفه با 55 سال سابقه که دوازدهمین مجمع عمومی خودش را برگزار می‌کند در گذشته تنها از چند هیأت متحد تشکیل شده بود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) با داشتن وظیفه انتقال وحی، وظیفه مدیریت جامعه اسلامی را بر عهده داشت، تأکید کرد: وظیفه رسول اکرم به امامان منتقل شد و این وظیفه طوری بود که همه مردم بدون سوال پرسیدن از ایشان تبعیت می‌کردند.

وی افزود: اکنون باید حزب را با معنی برون دینی‌اش مورد بررسی قرار دهیم، چرا که حزب یک ابزار برای رسیدن به هدف اصلی است و با معنای مشارکت دادن مردم و جمع‌آوری آراء متفاوت است لذا باید برای اهداف ناب اسلامی، تعریف احزاب را بومی سازی کنیم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان بوشهری درباره اهمیت رسانه در فعالیت احزاب تأکید کرد: حزب بدون رسانه مانند سربازی است که اسلحه ندارد و باید حزب سخن خود را در سطح بین‌المللی نیز بیان کند؛ حزب باید قانون محور باشد که قانون را به بدنه جامعه منتقل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نجار
۱۹:۵۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
همه احزاب باید در خدمت پیشرفت وضع کشور و مردم باشند
آخرین اخبار