عضو کمیسیون حقوقی مجلس مطرح کرد؛

«بدون توقف»؛ ابزاری برای رفع ابهام از نهادهای کشور

محمدعلی پور مختار عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت:«بدون توقف» نباید تنها مختص به یک تشکیلات باشد بلکه تمام نهادها باید در برابر ابهامات پاسخگو باشند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدعلی پور مختار عضو کمیسیون حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که برنامه‌های پاسخ محور مانند «بدون توقف» چه تاثیری بر نسل جوان دارد؟ گفت: نسل جوان پرسشگر امروز که همواره تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند رسانه و شبکه‌های مجازی قرار دارند، نیازمند پاسخ‌های شفاف درباره شبهات ذهنی خود هستند. به گونه‌ای که باید مسئولان و دستگاه‌های مختلف جامعه که بر ضد آنان فضاسازی و تبلیغات انجام شده با حضور در چنین برنامه‌هایی به رفع شبهات و تثبیت جایگاه سیاسی و اجتماعی خود کمک کنند.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی نیاز روز جامعه ما است، بیان کرد: رفع شبهات و پاسخگویی درباره مشکلات جامعه امری ضروری و مهم است وساخت برنامه‌هایی مانند «بدون توقف» و برنامه های شفاف‌سازی نباید تنها مختص به یک تشکیلات باشد بلکه تمام نهادها باید در برابر ابهامات پاسخگو باشند.

پورمختار ادامه داد: تولید برنامه‌های ساختارشکن در صدا و سیما درباره ابهامات و معضلات جامعه علاوه بر جذب مخاطبان، آثار مثبتی را در امر اقناع و حتی تبلیغ نهادهای مختلف جامعه دارد از این رو و بر اساس سخنان رهبر انقلاب باید تولید برنامه‌های گفت‌و‌گو محور و مناظره‌ای با هدف روشنگری بیشتر در جامعه تقویت شود.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به تاثیرات ساخت برنامه‌های تلویزیونی مناظره‌ای گفت: چنین برنامه‌هایی با ارائه توجیه‌های قانع‌کننده و دانش و شناخت، کمک شایانی را به مخاطبان خود برای افزایش اطلاعات و فهم عمومی می‌ کند به این منظور و برای جلوگیری از یکنواختی این برنامه‌ها باید قسمت‌های متنوعی را برای اقناع مخاطبان به آن افزود.

پور مختار در پایان خطاب به تیم جوان تولیدکننده برنامه «بدون توقف» گفت: همواره پاسخگویی به شبهات جوانان را در اولویت کاری خود قرار دهید و از قالب‌های متنوع و گفت‌وگو محور در برنامه خود بهره ببرید. همچنین حضور افرادی متخصص مانند نمایندگان مجلس که به صورت مستقیم درگیر مسائل مختلف هستند، می‌تواند به شفاف‌سازی زوایای مختلف جامعه کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار