کوآلکام پردازنده جدید خود را معرفی کرد

شرکت کوآلکام طی مراسمی رسمی از جدیدترین پردازنده خود، Snapdragon 855 رونمایی کرد.

کوآلکام پردازنده جدید خود را معرفی کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از این حدس زده می‌شد که کوآلکام قصد دارد تراشه پردازنده جدید خود را با نام Snapdragon 8150 معرفی کند اما طی مراسمی رسمی، این شرکت اعلام کرد که نام تراشه جدیدش Snapdragon 855 معرفی کرد. البته این تراشه یک ارتقای ساده نسبت به سال گذشته به حساب نمی‌آید.

تراشه جدید کوآلکام قرار است در نخستین گوشی‌هایی به کار گرفته شود که قرار است با فناوری ارتباطی 5G تولید شوند. شرکت کوآلکام ادعا کرده است که Snapdragon 855 می‌تواند اطلاعات را با سرعت چند گیگابیت در ثانیه دانلود کند. البته در طول اجلاس Snapdragon، دو شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت یعنی AT&T و Verizon اینترنت نسل پنجم را ارائه دادند تا به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت کوآلکام بخش عظیمی از بازار تراشه‌های موبایل را در آمریکا در دست خود دارد و می‌توان گفت اکثر گوشی‌های پرچمداری که در سال بعد تولید خواهند شد، از این تراشه استفاده خواهند کرد. گفته می‌شود تراشه Snapdragon 855 قرار است روی دستگاه‌های بیشتری نسبت به تراشه‌های نسل گذشته کوآلکام مورد استفاده قرار گیرد. این تراشه در قدرت پردازش، مصرف باتری، پردازش تصاویر، گیمینگ و یادگیری ماشینی بهبود داشته است.

بنا به ادعای شرکت کوآلکام، Snapdragon 855 با استفاده از موتور هوش مصنوعی چندهسته‌ای نسل چهارم، نسبت به نسل قبل خود، حداکثر تا سه برابر عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. این پردازنده از واحد پردازشی کامپیوتری (Computer Vision Processor) هم بهره‌مند است که برای دوربین‌های هوشمند گوشی‌های امروزه بسیار کاربردی خواهد بود. مدیرعامل Snapdragon شرکت کوآلکام هم در صحبت‌های خود اشاره کرده است که این فناوری باعث خواهد شد دستگاه‌ها در زمینه گیمینگ و واقعیت افزوده نسبت به تراشه Snapdragon 845 عملکرد بهتری به نمایش بگذارد.

کوآلکام پردازنده جدید خود را معرفی کرد

Snapdragon 855 اولین تراشه شرکت کوآلکام است که از لیتوگرافی 7 نانومتری بهره می‌برد. این فناوری باعث می‌شود پرچمدار جدید این شرکت نسبت به پرچمداران قبلی که دارای لیتوگرافی 10 نانومتری بودند، بهره‌وری بهتری داشته باشند. با حضور سامسونگ در مراسم رسمی شرکت کوآلکام، به صورت رسمی مشخص شد که این شرکت قصد دارد در نیمه نخست سال 2019، یک گوشی پشتیبانی کننده از نسل پنجم اینترنت تولید کند که به Snapdragon 855 مجهز است.


بیشتر بخوانید: فاش شدن اطلاعات جزئی از پردازنده قدرتمند Snapdragon 8150 در فضای مجازی


انتهای پیام/

تراشه جدید کوآلکام برای ارتباطات 5G معرفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار