بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در رفسنجان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله دوم این نیروگاه صد مگاواتی نیز در مقیاس ۵۰۰ کیلو وات در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانعلیرضا محجوب نماینده مردم تهران درمجلس در مراسم بهره برداری از نیروگاه صدمگاواتی رفسنجان گفت: مرحله سوم این طرح به یک مگاوات خواهد رسید که در آینده می‌توان بین ۲۰ تا ۳۰ مگاوات برق در دانشگاه کار رفسنجان برق تولید و درآمدزایی کرد.

 وی افزود: برای هر یک کیلو وات ساعت برق حاصل از انرژی‌های سه گانه از جمله برق تولیدی از نفت خام و گاز ۶۰۷ تومان پرداخت می‌شود در حالی که یک کیلو وات ساعت برق حاصل از انرژی خورشیدی را با ۴۰۰ تومان می‌توان خریداری کرد.
 

وی بیان کرد: نفت خام و گاز و دیگر انرژی‌ها جایگزین ندارد اماانرژی خورشیدی هر روز تجدید می‌شود لذا منابع خدادادی را با هزینه‌های کمتر می‌توان تبدیل به برق کرد.

مدیر طرح نیروگاه خورشیدی دانشگاه کار رفسنجان هم با اشاره به تهدید‌های اقلیمی (خشکسالی ها، کمبود منابع آبی و ...) در رفسنجان افزود :با توجه به بیش از ۳۰۰ روز آفتانی در سال در رفسنجان باید از این ظرفیت در تولید برق و خلق ثروت استفاده شود.

سلیمانی گفت: شدت تابش نور خورشید در رفسنجان ۵.۷ کیلو وات در ساعت است و یکی از نقاط برتر در کشور در این حوزه انرژی بشمار می‌رود.

امام جمعه رفسنجان نیز با اشاره به اهمیت استفاده ازانرژی خورشیدی گفت: بخشی از زمین مصلی رفسنجان به تولید برق از انرژی خورشیدی اختصاص یافته و ۱۷ کیلو وات برق تولید می‌کند.

حجت الاسلام رمضانی پور افزود: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم نیروگاه ۶ مگاواتی برق وارد مدار شده ودر شهرک صنعتی این شهرستان و دانشگاه ولیعصر رفسنجان هم این پنل‌های خورشیدی در حال تولید برق هستند.

انتهای پیام/ح

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار