نگاهی عمیق‌تر به فنون نوین بیماری‌های قلب و عروق/مشهد قطب سلامت منطقه

بیمارستان رضوی مشهد، با دارا بودن امکانات و به روز بودن دانش تخصصی علم طب، توانسته میزبانی ۲۱ کشور جهان را در کنگره قلب و عروق ایران و اروپا به عهده بگیرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،کنگره بین المللی قلب و عروق اروپا و ایران در بیمارستان رضوی مشهد فرصتی شد تا متخصصان و پزشکان مطرح از ۲۱ کشور دنیا برای تبادل اطلاعات و گسترش علم تخصص قلب و عروق گردهم آیند و در مورد جدیدترین فناوری‌های این علم طی ۴ روز به بحث و گفتگو بپردازند، این درحالی ست که بیمارستان رضوی توانسته با امکانات و فن آوری‌های جدید امکان برگزاری این کنگره را به مشهد بدهد.

در حاشیه این همایش غرفه‌های مختلف از شرکت‌های متفاوت با آخرین فناوری‌های درمانی برای نمایش کار خود حضور داشتند.
 
نگاهی عمیق‌تر به فنون نوین بیماری‌های قلب و عروق با ذره بین 300 متخصص از 21 کشور جهان
 


مشهد قطب سلامت منطقه

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با حضور در این همایش می‌گوید: ما قصد داریم شهر مشهد به قطب سلامت منطقه تبدیل شود و به ارائه خدمات برتر به زائران بپردازد.

وی با اشاره به پیگیری مسئولان در رابطه با این موضوع می‌افزاید: اینکه مشهد به عنوان قطب سلامت تبدیل شود دست نیافتنی نیست و مشهد می‌تواند از آخرین اطلاعات علمی برخوردار شود و خدماتش را به زائرین و مجاورین ارائه دهد.


فتح قله‌های علمی


محمد مهدی نژاد نوری معاون علمی آستان قدس با اشاره به اهمیت مرجعیت علمی مشهد می‌گوید: معاونت آستان قدس رضوی بدنبال این است که با کمک متخصصین منطقه و کشور فعالیت‌هایی در حوزه علمی انجام دهد و مشهد بتواند به مرجعیت علمی دست یابد.

وی ادامه می‌دهد: تلاش ما جریان سازی علم در کشور است تا در بعضی از شاخه‌ها به مرجعیت علمی و با کاربردی کردن علوم و دانش بنیان بتوانیم به قله‌های جدید علم و دانش برسیم.

معاون علمی آستان قدس می‌افزاید: از جمله موارد مهم برای عموم که آستان قدس رضوی هم در آن قدمت ٥٠٠ساله دارد کسب قطبیت و مرجعیت بعضی از شاخه‌های علوم پزشکی و سلامت است که با همکاری متخصصان توانستیم به رتبه بالایی در منطقه دست پیدا کنیم و توانایی برگزاری چنین همایش‌هایی را در مشهد داشته باشیم.
نگاهی عمیق‌تر به فنون نوین بیماری‌های قلب و عروق با ذره بین 300 متخصص از 21 کشور جهان



ایران، انتخاب متخصصین خارجی

 
بهزاد علیزاده دبیر علمی کنگره بین المللی قلب ایران می‌گوید: بخش اول کنگره بین المللی ایران و اروپا همایش ایران سی تی او و بعد از آن کسپین میتینگ است.

وی در رابطه با موضوع اصلی کنگره می‌افزاید: در این کنگره بحث پیرامون بیماری‌های قلبی و عمدتا در حوزه بیماری‌های قلبی مادرزادی دریچه‌ای و عروق کرونر بسته شده مزمن می‌پردازیم.

دبیر علمی کنگره بین المللی قلب ایران با اشاره به سطح بالای ایران در زمینه پزشکی در منطقه ادامه می‌دهد: جایگاه علوم پزشکی ایران جز بالا‌ترین جایگاه‌ها در منطقه است و نشانه آن انتخاب ابران توسط متخصصین خارجی برای همکاری‌های علمی است و تا کنون بیماران زیادی هم از کشور‌های دیگر برای درمان در ایران داشته ایم.
نگاهی عمیق‌تر به فنون نوین بیماری‌های قلب و عروق با ذره بین 300 متخصص از 21 کشور جهان
 


۳۰۰ سخنرانی در همایش بین المللی قلب


 محمود شبستری رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با برنامه‌های همایش می‌گوید: در ٤ روز برگزاری همایش ٣٠٠سخنرانی و ٣٠عمل با ٣٠روش متفاوت و خاص درمانی در این همایش انجام خواهد شد تا متخصصان از نقاط مختلف دنیا تکنیک‌ها و مهارت هایشان را به اشتراک بگذارند.

وی ادامه می‌دهد: حدود ٢١کشور و ٤ انجمن بزرگ جهانی به نام سی تی یو و سی اس آی که بهترین انجمن‌های دنیا هستند نیز در این همایش بین المللی شرکت کرده اند.
 


انجام زنده جراحی‌های قلب


رضا سعیدی فوق تخصص نوزادان و مدیرعامل بیمارستان رضوی هدف کلی همایش را ارتقاء سلامت جامعه می‌داند و می‌گوید: در این کنگره عمل‌های جراحی قلب زنده با ارتباطات رسانه‌ای بین شهر‌ها و برخی نیز در اتاق‌های عمل بیمارستان در هنگام همایش انجام می‌شود.

وی تصریح می‌کند: جراحان مطرح در این عمل‌ها با هم به همکاری می‌پردازند تا در نهایت منجر به تبادل مهارت، اطلاعات و درمان شود.
 


دیابت و چاقی، افزایش بیماری‌های قلبی در نسل جوان

ادم کردنر متخصص قلب از کشور آلمان افزایش بیماری‌های قلبی در سن جوانی را ناشی از افزایش دیابت و چاقی می‌داند و می‌گوید: عارضه‌های قلبی در سنین پایین افزایش چشمگیری یافته به گونه‌ای که وجود این دو عامل در کنار هم میزان بیماری‌های قلبی را در نسل جوان بالا برده است.

وی با اشاره به اینکه وجود این عوامل می‌تواند کاهش عمر جوانان را در پی داشته باشد ادامه می‌دهد: در مجموع می‌توان گفت میزان بیماری‌های قلبی با توجه به پیشرفت علم پزشکی کاهش چشمگیری یافته است و در سال‌های اخیر درمان بیماری‌های قلبی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و با توجه به تکنولوژی و دستگاه‌های جدید هرگونه ضایعات قلبی را می‌توان درمان کرد.


تسریع در تشخیص بیماری ها

محمدجواد مالکی مدیر عامل شرکت دانش بنیان بزرگمهر از شرکت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در این همابش غرفه داشت دستکاه خود را اینگونه معرفی می‌کند: محصولی که داریم دانش بنیان است و برای تشخیص صدا‌های غیرمعمول قلب یا به عبارت علمی سوفل ها‌ی قلبی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه در دو حوزه تشخیص و آموزش استفاده می‌شود تصریح می‌کند: در حوزه تشخیص، با تشخیص سریع و به موقع، بیمار هزینه‌ی کمتری را برای درمان متحمل می‌شود و قابل استفاده در کلینیک‌ها درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشک عمومی است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بزرگمهر با اشاره به جنبه آموزشی این دستگاه ادامه می‌دهد: این دستگاه می‌تواند برای آموزش به دانشجویان مفید باشد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از این دستگاه برای دانشجویانش استفاده می‌کند.

این کنگره با هدف ارتقاء سلامت جامعه و تبادل اطلاعات و علم پزشکی در حوزه بیماری‌های قلبی در سطح بین المللی برگزار شد، برگزاری این دست کنگره‌ها آن هم در مشهد می‌تواند این شهر را به یک قطب سلامت تبدیل کند.
 
انتهای پیام/


گزارشکر؛ آیدا حسین پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار