فواید شگفت انگیز تخم مرغ برای کودکان/ چه زمانی تخم مرغ را در برنامه غذایی فرزندمان بگنجانیم؟

یک متخصص اطفال گفت: درباره مصرف تخم مرغ برای فرزندتان با پزشک مشورت کنید، زیرا آلرژی به تخم مرغ می‌تواند خطرات جدی را به دنبال داشته باشد.

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  خوردن تخم مرغ برای رشد و سلامت بدن کودکان بسیار ضروری است البته باید آن را کامل پخت و حالت شل و عسلی نداشته باشد؛ کودکان از سن  ۸ ماهگی به بعد باید در هفته ۳ عدد زرده تخم مرغ بخورند، می‌توان در برنامه غذایی آنها روزی یک نصف زرده تخم مرغ قرار داد یا اینکه کودکان یک روز درمیان یک زرده کامل تخم مرغ بخورند.

ارزش غذایی تخم مرغ

وی تصریح کرد: بهتر است درباره زمان مصرف تخم مرغ  برای فرزندتان با پزشک مشورت کنید، زیرا آلرژی به تخم مرغ می‌تواند خطرات جدی را به دنبال داشته باشد؛ مواد مقوی تخم مرغ شامل کولین، پروتئین،  فولات، اسید چرب امگا ۳، ویتامین دی، لوتین از مواد معدنی هستند که بسیار برای رشد و سلامت جسمانی کودک ضروری است.


بیشتر بخوانید: تغذیه کودک بعد از یک‌سالگی؛ چگونه فرزندمان را به غذا خوردن عادت دهیم؟


چرا تخم مرغ برای کودکان مقوی است؟

این متخصص اطفال بیان کرد: ویتامین ب که نقش مهمی در رشد و عملکرد مغز کودک دارد و برای سلامت کلی بدن او نیز مورد نیاز است در تخم مرغ وجود دارد، همچنین اسید چرب امگا ۳  که یکی از چربی‌های سالم در شیر مادر است به وفور در تخم مرغ  یافت می‌شود و بر رشد مغز کودک در مراحل بعدی تاثیرگذار است.

تخم مرغ؛ غنی ترین منبع پروتئین

محتشمی ادامه داد: پروتئین موجود در تخم مرغ کامل است، به همین علت این ماده جزو بهترین رژیم‌های غذایی بدون گوشت قرار گرفته است؛ فولات نقش مهمی در تولید و نگهداری سلول‌های جدید کودک به عهده دارد؛ تخم مرغ یکی از معدود منابع غذایی، حاوی ویتامین دی است که برای بدن کودک بسیار لازم است.

وی افزود: لوتین، آنتی اکسیدانی است که از چشم در برابر آسیب‌های خورشیدی و از بروز آب مروارید و دیگر بیماری‌های چشمی مرتبط با سن، جلوگیری می‌کند؛ تخم مرغ دارای مواد معدنی شامل آهن، زینک و سلنیوم (افزایش سیستم ایمنی بدن) است.

چرا تخم مرغ برای کودکان مقوی است؟


بیشتر بخوانید: نکات طلایی تغذیه برای کودکان یک تا سه سال


محتشمی یادآوری کرد: اگر کودکان زرده تخم مرغ را خالی مصرف نمی‌کنند می‌توان آن را بعد از پختن رنده یا له کرد و موقع خوردن سوپ  با آن مخلوط کرد؛  تخم مرغ را بعد از پختن با ۱ یا ۲ قاشق ماست شیرین کم چرب مخلوط کنید،  تخم مرغ پخته را با یک کمی آب جوشیده و یک خرمای پوست گرفته و له شده مخلوط کنید، و یا تخم مرغ پخته را با پوره کدو حلوایی مخلوط کنید و برای تنوع در طعم تخم مرغ آن را با کره نیمرو کنید.

چرا تخم مرغ برای کودکان مقوی است؟

انتهایی پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار