سیزدهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه برگزار شد

سیزدهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی در قطعه ۵۰ بهشت زهرا با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد.

خبرنگار: علیزادهآیین بزرگداشت شهدای رسانه برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،پانزدهم آذرماه سالگرد شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

سیزدهمین مراسم سالگرد این شهدای گرانقدر ساعتی پیش در مزار این شهدا برپا شد.

خال مدیر عامل بهشت زهرا در این مراسم اظهار کرد: 13 سال پیش در چنین روزهایی بهترین دوستان و یاران خود را در این مکان مقدس به دل خاک سپردیم.

وی افزود: بالاترین ویژگی خبرنگار عشق است، نام بلند خبرنگار با نام بلند عشق عجین است کسانی که در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جان خود گذشته و اخبار و اطلاعات را منعکس کردند، کسانی هستند که به جز عشق دنبال چیز دیگری نبودند و 13سال پیش عده‌ای دیگر از این افراد با عشق در مانور ارتش جان بر کف گذاشته و شهید شدند.

 خال ادامه داد: طبق آیه قرآن کریم شهدا زنده هستند و بر اعمال ما نظارت دارند؛چندی پیش شاتودی خبرنگار روسی به قطعه 50 شهدای اصحاب رسانه آمد و پس از بازگشت به روسیه در گزارش خود نوشت، قدرت شهیدان ایران قوی‌ترین بمب هسته‌ای است.

وی افزود: در چنین روزی ما هم دور هم جمع شدیم تا بگوییم امنیت امروز مدیون زحمات این عزیزان است. خوشحالم که خبرنگار هستم و هر ساله مراسم سالگرد شهدای اصحاب رسانه را با همکاری صدا و سیما، بنیاد شهید و ارتش برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صنعت پور:هدف اسلام از جنگ احیای حق است

حجت‌الاسلام والمسلمین صنعت پور رئیس اداره عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود اظهار کرد: دو نکته کلیدی قرآن کریم هجرت و جهاد است، اولیای خدا کسانی هستند که برای احیای کلام‌الله قدم برداشته اند و دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین به این دو اصل توجه جدی دارد.

وی افزود: اسلام هیچگاه جنگ را برای فتح سرزمین و یا توسعه قدرت نخواسته و نمی‌خواهد، هدف اسلام از جنگ احیای حق و از بین بردن باطل است و اسلام دینی صلح طلب است.

رئیس اداره عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این شهدا برای ترویج آرمان‌های اسلامی و انقلابی جهاد کردند، قرآن کریم می‌گوید ما برای نجات مظلومان عالم قدم بر می‌داریم و خداوند تعالی بارها تاکید کرده است، رسول خود را برای هدایت مردم به دین حق فرستادیم. رسول ما آمد تا دین اسلام را در عالم ترویج دهد و این دین حاکم شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با بهره از آیات و روایات و اشارات حضرت حجت علیه السلام مقدمه جهاد جهانی حضرت مهدی را فراهم کرده است. شهدای انقلاب اسلامی شهدایی هستند که از غافله کربلا جا مانده بودند و با تلاش خود و نثار خونشان به این غافله پیوسته و تلاش کرده‌اند که روزی صالحان وارث زمین شوند.

حجت الاسلام و المسلمین صنعتی پور تاکید کرد: صرف اینکه انسان خبرنگار باشد خیلی فضیلت ندارد، فضیلت این است که قلم و تصویر، منعکس‌کننده حقیقت و اسلام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی نماینده رسانه ملی درباره جایگاه شهدا اظهار کرد: سخن از شهادت و شهید گفتن جز با تکیه به قرآن کریم امکان‌پذیر نیست باید مقام و شأن شهید را از قرآن شنید که سخن وحی است، در سوره موج در آیه دوم سخنی از پروردگار است که جایگاه و مرتبه شهیدان را از زاویه‌ دیگر برای ما ترسیم می‌کند.

وی افزود: قرآن می‌فرماید خداوند شما خدایی است که مرگ و زندگی را آفرید تا شما را مورد آزمایش قرار دهد و این یعنی نظام آفرینش برای انسان‌ها یک نظام رقابتی و کنکوری است رقابت در جایی معنی پیدا می‌کند که هدف مشترک باشد هدف انسان‌ها هم مشترک است. انسان‌ها از خداوند خلق شده‌اند و به سوی خدا باز می‌گردند.

وی ادامه داد: در این میدان عده‌ای هستند که گوی سبقت را از دیگران می‌گیرند و در واقع آنها انتخاب شده هستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ضمن اشاره به پاداشی که شهیدان نزد خداوند دارند، بیان کرد: برخی امتیازات به شهیدان داده شده است که شهیدان در قیامت شفاعت می‌کنند و یکی دیگر از ویژگی‌های شهید منتقم بودن خون اوست برای مثال سالها پس از شهادت شهیدان کربلا،محل و شهادت آنان محجور بود اما خون شهدا نگذاشت که برای همیشه محجور بمانند و همچون لاله از دل خاک سربرآوردند.

این مراسم با حضور خانواده معزز شهدا برگزار شد و در نهایت شاخه‌ گل‌های به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، جوانان ، رسانه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار