منابع آگاه اعلام کردند؛

دست داشتن مشاور ارشد بن سلمان در شکنجه فعال زن سعودی

منابع آگاه از دست داشتن مشاور ارشد ولیعهد عربستان در شکنجه یک فعال زن سعودی پیش از به قتل رسیدن خاشقجی خبر دادند.

دست داشتن مشاور ارشد بن سلمان و از متهمان قتل خاشقجی در شکنجه فعال زن سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بنا به گفته دو منبع آگاه سعود القحطانی، یکی از مشاوران ارشد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، که برای دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی از سمت خود برکنار شده است، شخصا در شکنجه دستکم یک فعال زن بازداشت شده در اوایل سال میلادی جاری همکاری داشته است.

القحطانی تا ماه اکتبر یکی از مشاوران سلطنتی بن سلمان بود، اما به دنبال افشای ماجرای قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول از سمت خود برکنار شد و برای دست داشتن در قتل روزنامه نگار منتقد سعودی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در فهرست تحریم های این کشور قرار گرفت.

در این رابطه، منابع آگاه اعلام کردند گروهی از مردان، این زن فعال سعودی را مورد آزار و شکنجه جنسی قرار دادند. این زن سعودی در فاصله ماه های می و اوت در یک بازداشتگاه غیر رسمی در  شهر جده از سوی دستکم سه مرد مورد آزار و اذیت جنسی، شکنجه با استفاده از جریان برق و شلاق قرار گرفته است.

این منابع آگاه از گروهی شش نفره از مردان نام بردند که با بازجویان عادی فرق داشتند و تاکید کردند این گروه  وابسته به فدارسیون امنیت سایبری بودند که القحطانی در آن زمان مسئول آن نهاد بوده است.

دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند مشاور بن سلمان در زمان شکنجه دستکم یکی از فعالان زن سعودی حضور داشته است. 

این اتهامات در حالی مطرح می شود که ریاض در تلاش است تا به نحوی از ماجرای قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در ترکیه عبور کند. جمال خاشقجی که از منتقدان جدی محمد بن سلمان بوده، از سال گذشته در تبعید خود خواسته در آمریکا بسر می برد.

قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول به طور جدی اعتبار ولیعهد عربستان را در سطح جهانی خدشه دار کرد و این کشور را در آستانه تحریم های مختلف قرار داده است. سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر ماه گذشته اعلام کرد دست کم سه فعال زن در ارتباط با حق رانندگی و پایان دادن به حق قیمومیت مردان مورد شکنجه مقامات سعودی قرار گرفتند.

این منابع آگاه، که به دلایل امنیتی نخواستند هویت شان فاش شود، به خبرگزاری رویترز اعلام کردند مشاور محمد بن سلمان در چندین مورد در زمان شکنجه یکی از فعالان زن در اتاق بازداشت حضور داشته است. همچنین بنا به گفته این منابع مشاور بن سلمان فعال زن سعودی را تهدید به تجاوز و قتل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار