تظاهرات در یونان در سالگرد کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس

در دهمین سالگرد یادبود کشته شدن الکسیس گریگوروپولوس، معترضان روز پنجشنبه با برگزاری تظاهراتی در آتن از بمب های بنزینی و مواد محترقه استفاده کردند.

تظاهرات در یونان در سالگرد کشته شدن یک نوجوان به دست پلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در دهمین سالگرد یادبود کشته شدن الکسیس گریگوروپولوس، نوجوان 15 ساله به ضرب گلوله پلیس یونان که منجر به چندین هفته اعتراضات جوانان این کشور شد، معترضان روز پنجشنبه با برگزاری تظاهراتی در آتن از بمب های بنزینی و مواد محترقه استفاده کردند.

طبق گزارش پلیس یونان، بیش از چهار هزار نفر که اکثرا جوان بودند در اعتراضات آتن و شهر شمالی تسالونیکی شرکت داشتند. معترضان هر سال به یاد کشته شدن الکسیس گریگوروپولوس با گلوله نیروی پلیس در ششم دسامبر سال 2008، اعتراضات خیابانی برپا می کنند.

در حالی که تظاهرات در آتن در حالت کلی آرام برگزار شد، گروهی از جوانان نیز با به آتش کشیدن موانع به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند. نیروهای پلیس نیز در واکنش به این موضوع از گاز اشک آور استفاده کردند. پلیس یونان از قبل به دلیل این روز در آماده باش قرار داشت و هزاران افسر نیروی پلیس نیز در سراسر شهر مستقر شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار