کارگردان نمایش«گربه‌ها و آقاها»در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استقبال مردم از تئاترهای مستقل در گرو همکاری نهادها است

احسان بیات فر گفت:استقبال مخاطبان از نمایش‌های مستقل در گرو کمک نهاد هایی مانند مرکز هنر‌های نمایشی و...است.

تماشاگران تئاتر‌های لاکچری، برای دیدن تئاتر‌های دانشجویی و مستقل تربیت شونداحسان بیات فر کارگردان نمایش«گربه‌ها و آقاها»در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مضمون این اثر نمایشی بیان کرد: نمایش «گربه‌ها و آقا‌ها» با تکیه بر سوء مصرف مواد مخدر با مفهوم اعوجاج زمان سعی در طرح این جمله از خودِ متن دارد؛ کسی که به خورشید پشت می‌کند، هیچ چیز جزتاریکی را در سایه خویش نخواهد دید.

کارگردان«گربه‌ها و آقاها»با بیان اینکه تمرین نمایش به صورت ناپیوسته به مدت ۲ ماه انجام شده، در خصوص نحوه انتخاب بازیگران گفت: هسته‌ مرکزی بازیگران نمایش«گربه‌ها و آقا‌ها» از دانش آموختگان سال ۱۳۹۱ کارگاه آزاد فیلم آقای مسعود کیمیایی است.

بیات فر در خصوص حمایت مسئولان تصریح کرد: هر اجرایی احتیاج به یک روند قانونی مانند بازبینی، صدور مجوز و ... دارد که در یک پروسه زمانی یک هفته الی ده روزه انجام می شود.

این کارگردان افزود:این موضوع برای مرکز هنر‌های نمایشی قابل برنامه ریزی است که در این پروسه زمانی سرفصل‌های مشخصی را مانند تبلیغات شهری و حمایت از گروه‌های مستقل  تعیین کند ولی هیچ حمایتی انجام نمی‌شود و با وجود این همه گروه‌های نمایشی و تماشاخانه‌های خصوصی و دولتی فقط برنامه ثابت بازبینی دارند.

این کارگردان با بیان اینکه تعامل مرکز هنر‌های نمایشی با شهرداری و سازمان زیباسازی کار پیچیده‌ای نیست، ولی همیشه ما در این زمینه نقص داریم،ادامه داد:به نظرم بنده باید تماشاگران تئاتر‌های لاکچری، برای دیدن تئاتر‌های دانشجویی و مستقل تربیت شوند.

بیات فر در خصوص جوایزی که این نمایش برای جشنواره تئاتر شهر کسب کرده، تشریح کرد: این نمایش پیشتر در پنجمین دوره جشنواره تئاتر شهر موفق به دریافت جایزه بازیگری (مسعود رمضانی) و طراحی صحنه (مهسیما بزرگی) کاندید دریافت جایزه کارگردانی (احسان بیات فر) و نمایشنامه (حسین امرایی) و بازیگر مکمل (محمدرضا جمشیدپی) شد.

وی در خصوص استقبال مخاطبان گفت: استقبال مخاطبان از نمایش‌های مستقل در گروی کمک نهاد هایی مانند مرکز هنر‌های نمایشی، تئاتر دانشگاهی و سازمان زیباسازی است.

گفتنی است؛در این نمایش بازیگرانی، چون لادن نازی، مسعود رمضانی، محمدرضا جمشید‌پی، احسان بیات‌فر، حسین امرایی، علی میری ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.