رئیس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

فرش قرمز دانشگاه آزاد برای نوآوران و فناوران/ ایجاد صندوق‌های خطرپذیر برای تجاری‌سازی ایده جوانان 

طهرانچی گفت: حمایت از جوانان و ایجاد بسترهای مناسب برای آنها فرش قرمزی است که دانشگاه آزاد پهن کرده است.

فرش قرمز دانشگاه آزاد برای نوآوران و فناوران/ بستر مناسب برای تجاری‌سازی محصولات فناورانه ایجاد می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در افتتاحیه دومین دوره از مسابقات روبوکاپ آسیا و اقیانوسیه که در جزیره کیش در حال برگزاری است و در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث روبوکاپ، اظهار کرد: فعالیت در حوزه روبوکاپ، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء نیاز به فناوری دارد و باید دانش‌آموزانی را که سال‌ها پشت میز نشسته‌اند و فناوری ندارند، به سمت علوم جدید سوق دهیم.

دانش‌آموزان ما با مفهوم خلاقیت آشنا نیستند

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانش‌آموزان ما با مفهوم خلاقیت آشنا نیستند، گفت: اگر به برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی و فارابی نگاه کنید، متوجه می‌شویم که بد عمل کرده‌ایم زیرا دانش‌آموزان و دانشجویان ما با حوزه فناوری آشنا نیستند و ما باید خلاقیت را در امور آموزشی وارد کنیم.

وی درباره رباتیک، گفت: رباتیک به معنای فناوری است و مدارسی که اکنون وارد بحث رباتیک شده‌اند، می‌توانند دانش‌آموزان خلاق را وارد بحث رباتیک کنند.

طهرانچی با بیان اینکه اگر خلاقیت جوانان در جهت تعامل با بازار نباشد، شکست می‌خوریم، بیان کرد: در جهت تعامل با بازار و تکمیل حلقه نهایی باید کار کنیم، مدارس نوآوری اکنون به وجود آمده‌اند و دانشگاه آزاد در طراحی آنها کار می‌کند.

تجاری نشدن محصولات موانع داخلی دارد 

رئیس دانشگاه آزاد درباره تجارت، بیان کرد: فکر می‌کنیم اگر هر چیزی که راه تجارت را پیدا کرده است، از منفعت بوده است اما باید بدانیم که تمام این موضوعات موانع داخلی هم دارند.

وی ادامه داد: بازار ایران برای فناوری بسیار خوب است؛ ما باید آموزش‌های دانشگاهی را در خدمت نوآوری قرار دهیم و سراهای نوآوری که اکنون ایجاد شده‌اند می‌توانند بازار مناسبی را برای دانش و فناوری فراهم کنند.

طهرانچی با اشاره به موانع درونی و بیرونی هر یک از جوانان، گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان باید ابتدا موانع درونی خود را جبران کنند و وظیفه ما هم جبران موانع بیرونی است.

رئیس دانشگاه آزاد درباره راه‌های مؤثر برای تجاری‌سازی محصولات، اظهار کرد: حضور شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های خطرپذیر سبب می‌شوند تا بسترهای مناسب برای تجاری‌سازی ربات‌ها ایجاد شود.

وی درباره عملکرد مناسب دانشگاه آزاد، گفت: حمایت از موضوع نوآوری در رباتیک و ایجاد سراهای نوآوری و کمک به تجاری‌سازی محصولات فناورانه، فرش قرمزی است که دانشگاه آزاد برای دانش‌آموزان و دانشجویان پهن کرده است.

طهرانچی با اشاره به روز دانشجو، یادآوری کرد: بسیار خوشحالم که امروز که مزین به روز دانشجو است را در محیطی کاملا علمی و در کنار دانشجویان گذرانده‌ام.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار