در ۸ ماهه نخست امسال؛

بهره مندی ۴۸۰ نفر از خدمات اورژانس اجتماعی شهرستان میاندوآب

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب گفت: در ۸ ماه نخست امسال ۴۸۰ نفر از خدمات اورژانس اجتماعی این شهرستان بهره‌مند شده اند.

علی کریمی رئیس اداره بهزیستی میاندوآب در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود: در طول سال ۹۷ نزدیک به ۱۵۰ تماس با خط ۱۲۳ گرفته شده است که توسط کارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی به آن‌ها خدمات داده شده است.

کریمی ادامه داد:واحد سیار و مرکز مداخله در بحران به ۴۰ مورد همسرآزارای، ۱۶ مورد کودک آزاری، ۴ مورد سالمند آزاری و ۴ مورد فرار از منزل، ۱۰ مورد سابقه و افکار خودکشی، ۳۵ مورد اختلاف خانوادگی حاد، و ۲ مورد معلول آزاری مداخله و مورد بررسی قرار داده است و برای ۳۷۰ نفر نیز یه صورت سرپایی و تلفنی مشاوره و راهنمایی داده شده است.

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب  گفت:برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تیم سیار اورژانس اجتماعی هر روز در محل سکونتگاه‌های غیر رسمی مستقر می‌شود و تا به متقاضیان خدمات مشاوره رایگان ارائه نماید.

کریمی با اشاره به اینکه در میاندوآب کودک کار بومی وجود ندارد، گفت: کودکان کار غیر بومی را که اکثراً هم به تکدی گری می‌پردازند یا به شهر‌های خودشان ارجاع داده می‌شوند و یا به مرکز نگهداری از کودکان خیابانی که در مرکز استان است تحویل داده می‌شوند و کودکان بی سرپرست یا بدسرپست نیز با حکم قضایی تحویل مراکز نگهداری بهزیستی می‌شود.

وی در پایان از مردم خواست: در صورت مشاهده آزار همسران، کودکان، سالمندان و یا معلولان و همچنین در صورتی که در جریان اقدام به خودکشی فردی قرار گرفتند سریعاً با شماره ۱۲۳ تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند، اورژانس اجتماعی میاندوآب به صورت ۲۴ ساعته و رایگان آماده ارائه خدمات به شهروندان عزیز می‌باشد.

انتهای پیام/م

ارائه خدمات توسط اورژانس اجتماعی میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.