لاوروف: هیچ دلیلی برای خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های میان برد و کوتاه برد وجود ندارد

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر پایبندی مسکو بر اجرای پیمان منع موشک‌های میان برد و کوتاه برد گفت دلیلی برای خروج آمریکا از این پیمان وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در کنفرانس خبری در حاشیه نشست وزرای سازمان امنیت و همکاری اروپا با تاکید بر پایبندی مسکو بر اجرای  پیمان منع موشک‌های میان برد و کوتاه برد گفت دلیلی برای خروج آمریکا از این پیمان وجود ندارد.

او در این‌باره گفت: تعهدات خود را به پیمان منع موشک‌های میان برد و کوتاه برد نقض نکردیم و هیچ دلیلی برای خروج آمریکا از این پیمان وجود ندارد. از طرف آمریکایی خواستیم گفتگو‌های جدی و حرفه‌ای درباره پیمان موشک‌های میان برد و کوتاه برد انجام شود.

وزیر امور خارجه روسیه در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به تنش‌های موجود در روابط این کشور و اوکراین گفت: کی‌یف باید توافق‌های مینسک را درباره حل بحران اوکراین اجرا کند.

لاوروف در ادامه این نشست خبری با تاکید بر این که روسیه از دفاع از امنیت خود دست برنخواهد داشت، گفت کشور‌های اروپایی بر بی فایده بودن تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه تاکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار