فیلمی که با دوربین آیفون تصویربرداری شده بود، برنده جایزه بین‌المللی شد +فیلم

هنرمند خوش‌ذوق با تصویربرداری از طریق دوربین آیفون در طول یک سال توانست جایزه معتبر تورنر را از آن خود کند.

فیلمی که با دوربین آیفون تصویربرداری شده بود، برنده جایزه بین‌المللی شد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم کوتاه شارلوت پرودگر برنده جایزه معتبر تورنر سال 2018 در انگلیس شد.
 
نکته قابل توجه در مورد فیلم شارلوت پرودگر فیلم‌برداری تمام آن با دوربین آیفون شخصی‌اش است. این فیلم 32 دقیقه‌ای که به تصویربرداری از مناظر مختلف اسکاتلند مانند ییلاق‌‎ها، قایق‌های روی آب و ... می‌پردازد، در طول یک سال فیلم‌برداری شده است. شارلوت نام فیلم خود را Bridgit  گذاشته است.
 
جایزه تورنر در بخش هنرهای بصری از سال 1984 هر ساله به یک هنرمند اهدا می‌شود. این جایزه از معتبرترین جوایز هنری در سطح اروپا و به ویژه انگلیس است. شارلوت در پاسخ به علت استفاده از آیفون برای ساخت فیلمش گفت: به دلیل سهولت در جابه‌جایی و حمل آیفون و همچنین کیفیت بالای دوربین آن، در تمام مدت آیفون خود را به همراه دارم. من در هنگام مواجه با منظری که به نظرم زیباست، به فیلم‌برداری از آن‌ها می‌پردازم و بعد از یکسال هنگامی که کلیپ‌های متعدد را به هم چسباندم، فیلمی کوتاه بدست آمد.
 
الکس فرگوسن مربی مطرح فوتبال پس از تماشای این فیلم کوتاه گفت: فیلم خانم پرودگر درک عمیق‌تری از هنر و چگونگی استفاده از تکنولوژی در آفرینش آثار هنری را نشان داد. تیم کوک مدیرعامل اپل از جمله اولین کسانی بود که با انتشار پستی در فضای مجازی برنده شدن شارلوت پرودگر را به او تبریک گفت. گفتی است شارلوت 44 ساله به عنوان بخشی از جایزه مبلغ 25 هزار یورو را دریافت کرد.
 
فیلمی که با دوربین آیفون تصویربرداری شده بود، برنده جایزه بین‌المللی شد +فیلم
 

 
انتهای پیام/

فیلم گرفته شده با آیفون برنده جایزه معتبر هنری شد

 
برچسب ها: بهترین ها ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار