سازمان جهانی بهداشت: سالانه ۱.۳۵ میلیون نفر در جهان بر اثر حوادث رانندگی جان می‌بازند

سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدید خود اعلام کرد سالانه ۱.۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان جهانی بهداشت: سالانه ۱.۳۵ میلیون نفر در جهان بر اثر حوادث رانندگی جان می‌بازندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدید خود، حوادث رانندگی را عامل پیشروی مرگ و میر سنین پنج تا ۲۹ سال معرفی و اعلام کرد سالانه ۱.۳۵ میلیون نفر در جهان بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

بنا بر گزارش این سازمان، هر ۲۴ ثانیه یک نفر در جهان به دلیل حوادث رانندگی جان می‌بازد. 

در گزارش این سازمان آمده است که خطر مرگ و میر‌های بر اثر حوادث رانندگی در کشور‌هایی با درآمد پایین، سه برابر بیشتر از کشور‌هایی با درآمد بالا است. آفریقا سالانه با میزان ۲۶.۶ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی، بیشترین آمار مرگ و میر‌ ناشی از حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است و در مقابل اروپا با میزان  ۹.۳ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر بر اثر این گونه حوادث ، کمترین آمار را در این گزارش دارد.

در گزارش قبلی این سازمان که بر اساس اطلاعات سال ۲۰۱۳ میلادی تهیه شده بود، آمار مرگ و میر سالانه بر اثر حوادث رانندگی ۱.۲۵ میلیون نفر برآورد شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار