بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات در رومشکان مستقر شود

فرماندار رومشکان گفت: جذب اعتبارات اشتغال روستایی در رومشکان به دلیل عدم استقرار بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات اشتغال پایین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،نورالدین درمنان در جلسه ستاد اشتغال این شهرستان اظهار داشت: از هزار و ۱۰۰ متقاضی تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در رومشکان تاکنون ۲۰۴ طرح به بانک معرفی‌شده است.

وی بابیان اینکه طرح سحاب با عنوان سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی بنیاد برکت شناخته می‌شود افزود: در این راستا تسهیلگران این طرح ضمن شناسایی، اهلیت سنجی اعتباری و فنی متقاضی در شهرستان رومشکان هزار و ۱۰۰ مورد بازدید انجام و ۴۸۰ مورد واجد شرایط، ۲۰۴ پرونده تأمین اعتبار معرفی به بانک شده است و همچنین بیش از ۱۰۰ نفر نیز در حال انجام مراحل اداری و اخذ تسهیلات در بانک هستند.

فرماندار رومشکان با اشاره به رسته‌های شغلی متقاضیان عنوان کرد: ۹۰ درصد مراجعات در رسته شغلی دامداری و ۱۰ درصد در سایر حوزه‌ها بوده، برای مشاغل خرد خانگی مانند خیاطی، قالی‌بافی و گلیم‌بافی وام ۱۵ میلیون تومانی در نظر گرفته‌شده است که افراد می‌توانند به تسهیلگران شهرستانی مراجعه کنند.

وی علت پایین بودن جذب اعتبارات اشتغال روستایی را عدم استقرار بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات و تفاوت ظرفیت شهرستان رومشکان در شناسایی و جذب سرمایه‌گذار دانست و بیان کرد: از چهار بانک عامل پرداخت تسهیلات فقط بانک کشاورزی در این شهرستان دارای شعبه است، بنابراین مراجعات متقاضیان به شهرستان‌های هم‌جوار، تأمین ضامن و سخت‌گیری‌های غیرموجه بانک‌های عامل روند پیشرفت کار را با چالش جدی روبه‌رو کرده است.

درمنان بابیان اینکه میراث فرهنگی درزمینهٔ اشتغال روستایی هیچ‌گونه جذبی نداشته است گفت: نمایندگی صنعت، معدن و تجارت رومشکان با توجه به وضعیت این شهرستان طرح‌های محدودی به کارگروه استان معرفی کرده، در حوزه کشاورزی نیز با توجه به وضعیت آبی رومشکان زمینه فعالیت در رسته‌های شیلات، آبزی‌پروری و کشت گیاهان دارویی را نداشته‌ایم.

انتهای پیام /پ

استقرار بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات در رومشکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.