بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

در این مطلب با بدترین بو‌هایی که سلول‌های بویایی موجودات تاکنون دریافت کرده اند آشنا خواهید شد.

بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیا می‌دانستید انسان‌ها می‌توانند بیش از ده هزار بوی مختلف را استشمام کنند، زیرا بیش از ۱۲ میلیون سلول بویایی در بینی هر انسانی وجود دارد که او را به تشخیص انواع مختلف بو قادر می‌سازد. از جمله موجوداتی که حس بویایی قوی دارند، سگ‌ها هستند. در بینی این موجودات ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون سلول دریافت کننده بو وجود دارد. این سلول‌ها قدرت تمییز ۴۰ هزار بوی مختلف را به سگ‌ها می‌دهد.

در این گزارش با بدترین بو‌هایی که سلول‌های بویایی موجودات تاکنون دریافت کرده اند آشنا خواهید شد.

پرنده هواتزین

بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

هواتزین یکی از زیباترین، بزرگترین، رقصنده‌ترین و البته بدبوترین پرندگان جهان است. این پرنده زیبا قدرت نمایشگری فوق العاده‌ای دارد، به گونه‌ای که حیرت و تعجب هر بیننده‌ای را برمی انگیزد,، اما این پرنده زیبا، بویی شبیه به کود تازه گاو تولید می‌کند. علت این بوی بد روش هضم غذا توسط این پرنده است. غذای غالب هواتزین برگ است و تنها پرنده‌ای است که همانند گاو از روش تخمیر برای هضم استفاده می‌کند. این فرآیند باعث ایجاد بوی بد در این پرنده می‌شود. این بوی ناخوشایند سبب شده تا هیچ شکارچی و جنبنده‌ای به فکر شکار این پرنده زیبا نیفتد.

پنیر فیوبولونی

بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

در نوامبر سال ۲۰۰۴ میلادی، پژوهشگران با بررسی پانزده نوع پنیر دریافتند که پنیر فیوبولونی بدبوترین پنیر دنیا است.

تخم مرغ سنتری

بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

بسیاری از مردم چین این تخم مرغ را با وجود بوی ناخوشایند و فوق العاده بدش دوست دارند. روش تهیه تخم مرغ‌‎ها این است که آن‌ها را به مدت چند هفته و یا حتی چند ماه درون خاکستر، گل و لای، برنج، نمک و لیمو قرار می‌دهند و سپس آن را با شکل و رنگ خاصی که پیدا کرده می‌خورند.

قاقم‌های دورنگ راه راه

بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

قاقم‌های دورنگ راه راه یا «زوریل لا» یک تیره از راسو‌ها هستند. حیوانات کوچک موداری که دم بلند و پرمویی دارند. این حیوانات بومی آمریکای شمالی هستند و بوی بدی از آن‌ها متصاعد می‌شود که می‌تواند به طور موقت باعث نابینایی اطرافیان این موجود شود. بوی بد ابزار دفاعی این حیوان در مواجهه با حیوانات شکارچی است.

سولفید هیدروژن
بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

سولفید هیدروژن (h ۲ s) یکی از بدبوترین گاز‌های دنیاست که اغلب می‌توان ردپای آن را در برخی آزمایشگاه‌ها پیدا کرد. این گاز بویی شبیه تخم مرغ فاسد دارد و حالتی از خفگی را در افراد به وجود می‌آورد.

جزیره خوک‌های دریایی
بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

جزیره خوک‌های دریایی در نزدیکی ساحل جنوب آفریقا قرار گرفته است. بوی بدن خوک‌های دریای به اضافه ماهی‌های مرده در کنار ساحل به این جزیره لقب بدبوترین جزیره جهان را داده است.

گل جسد (amorphophallus titanum)
بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

این یک گیاه گلدار بدون ساقه است که طولش تا سه متر هم می‌رسد و بویی همچون گوشت فاسد شده دارد. از این روی به آن گل جسد می‌گویند.

میوه دوریان
بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

دوریان را در جنوب شرقی آسیا و به خصوص در کشور مالزی می‌توان یافت. دوریان یک مورد عجیب است و مردم معمولا در مواجهه با آن دو حالت دارند. برخی مزه و بوی دوریان را دوست دارند و برخی دیگر از بوی آن متنفرند تا جایی که در برخی هتل ها، اماکن عمومی و فرودگاه‌های مالزی تابلو‌های ممنوعیت آوردن این میوه به داخل زده شده است.

زباله‌هایی که انسان‌ها تولید می‌کنند
بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

زباله‌هایی که به دست انسان تولید می‌شود، یکی از بدبوترین موادی است که تاکنون روی کره زمین استشمام شده است. این موضوع وقتی بیشتر جلب توجه می‌کند که کومه‌ای بزرگ از آن‌ها را شامل پوشک بچه، روغن‌های سوخته و ... را یک جا جمع ببینید.

جسد در حال تجزیه انسان

بدبوترین چیز‌های دنیا را بشناسید!

دانشمندان پس از بررسی‌های متعدد دریافتند که بوی گوشت در حال تجزیه بدن انسان، بدترین بویی است که تاکنون به مشام رسیده است. این موضوع به دلیل متصاعد شدن مجموعه‌ای از آنزیم‌ها و مواد شیمیایی است که در بدن انسان وجود دارد؛ است.

منبع: تابناک باتو

انتهای پیام/

ناخوشایندترین بو‌های دهگانه دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار