آیا ماهواره دانشگاه امیرکبیر همزمان با دهه فجر به فضا پرتاب می‌شود؟

رئیس دانشگاه امیرکبیر در خصوص آخرین وضعیت پرتاب ماهواره دانشگاه امیرکبیر توضیحاتی را ارائه داد.

آیا ماهواره دانشگاه امیرکبیر در دهه فجر به فضا پرتاب می شود؟احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت ماهواره این دانشگاه گفت: ماهواره‌ها قبل از پرتاب باید در اتاق تمیز قرار گرفته و سپس برای پرتاب به پرتابگر منتقل شوند، ماهواره این دانشگاه نیز باید پس از نهایی شدن زمان پرتاب، در حال حاضر در اتاق تمیز قرار گرفته و این مراحل امری لازم است که باید طی شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ماهواره دانشگاه امیرکبیر کارهایش به اتمام رسیده و آماده تحویل به سازمان فضایی است که باید این سازمان این ماهواره را تحویل و پس از انجام تست‌های مشخص برای پرتاب در سکوی فضایی قرار دهد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: این ماهواره کاربردهایی مانندسنجش از راه دور خواهد داشت که در قالب یک طرح بزرگ ملی و با مشارکت چندین دانشگاه اجرا می‌شود و امیدواریم سال آینده شاهد انعقاد قراردادهای مربوطه باشیم.

معتمدی با اشاره به نحوه آغاز ماموریت این دستاورد مهم اظهار داشت: طبق استاندارد‌های جهانی معمولا هر ماهواره‌ای پس از قرار‌گیری در مدار مقرر، ابتدا از سوی مرکز فرماندهی و هدایت، آن در زمین مورد سنجش یا تست قرار گیرد تا صحت عملکرد آن برای آخرین بار سنجیده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایا این ماهواره تا دهه فجر یه فضا پرتاب می شود یا خیر؟ اضافه کرد: در این روز بعید می‌دانم اما در کل موضوع پرتاب این ماهواره با سازمان فضایی کشور است و ما از روز پرتاب ماهواره بی‌خبر هستیم.

انتهای پیام/

زمان پرتاب ماهواره امیرکبیر به فضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار