برداشت خاویار گیاهی در شهرستان خاتم

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: گیاه کینوا برای نخستین بار از۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاتم برداشت شد.

مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: گیاه کینوا برای نخستین بار در سطح ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاتم کشت و بامتوسط عملکرد ٢/۵ تن در هکتار، از کشتزار‌ها برداشت شد.

وی افزود: گیاه کینوا به کم آبی وشوری آب وخاک مقاوم است و کینوا برای رشد و تولید دانه نیازمند هوای خشک است و رسیدگی کامل سنبله‌ها ۱۰۰ تا ۲۴۰ روز است که باتوجه به شرایط آب و هوایی شهرستان خاتم دوره کاشت تا برداشت ۱۲۰ روز می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: در شهرستان خاتم گیاه کینوا به صورت نیمه مکانیزه کشت و به صورت مکانیزه و نیمه مکانیزه برداشت می‌شود و خوشبختانه  کشاورزان خاتمی توانستند رکورد چهار تن برداشت در هکتار را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ نفر از کشاورزان شهرستان خاتم اقدام به کشت گیاه کینوا در اراضی کشاورزی خود کرده اند و در شهرستان کشت کینوا در مرداد ماه انجام و در آبان ماه برداشت این محصول شروع می شود.

آغاز با بیان اینکه گیاه کینوا در کشور‌های آمریکا جنوبی به خاویار گیاهی معروف است گفت: کینوا به عنوان غذای بدون گلوتن؛ گیاهی دارویی است که برای افراد مبتلا به بیماری اختلال خود ایمنی روده باریک مفید و همچنین این گیاه به دلیل کم بودن گلسیمیک از دیابت نوع ۲ جلوگیری میکند ومی تواند جایگزین غلات در رژیم غذایی افراد دیابتی شود.

انتهای پیام/ غ

برداشت گیاه کینوا از زمین‌های کشاورزی خاتم

 
 
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.