پلیس فتا استان مرکزی هشدار داد؛

سوء استفاده کلاهبرداران سایبری از بسته حمایتی دولت

پلیس فتا استان مرکزی به مردم هشدار داد مراقب کلاهبرداران سایبری در پوشش بسته حمایتی دولت باشند.

سوء استفاده کلاهبرداران سایبری از بسته حمایتی دولتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در پی خبر واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوارها، مجرمان فضای مجازی دست به کار شده‌اند و در این فضا تلاش دارند با جمع آوری اطلاعات بانکی خانوار‌ها اهداف مجرمانه خود را پیش ببرند.

سرهنگ آنقی افزود: با توجه به اینکه مسئولان امر برای واریز کردن این بسته حمایتی، ساز و کار‌های مناسب را در نظر گرفته‌اند لذا شهروندان محترم نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند و به درخواست‌های مرتبط و غیرمعقول در این زمینه توجه نکنند.

وی با بیان اینکه اخیراً مشاهده شده برخی از افراد سودجو با ارسال پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و شبکه ارتباطات موبایلی به دنبال دریافت شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲ هم‌وطنان می‌باشند، اضافه کرد: همان‌طور که می‌دانید هر کسی این اطلاعات را در اختیار داشته باشد به راحتی می‌تواند از حساب قربانیان برداشت غیرمجاز انجام دهد.

به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از مردم خواست به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به این نکته توجه داشته باشند که اگر قرار است پولی به حساب آن‌ها واریز شود کافی است تنها شماره حساب و یا شماره کارت خود را در اختیار افراد یا سازمان‌های مرتبط قرار دهند.

وی ادامه داد: نقش هم‌وطنان عزیز در پیشگیری از وقوع جرائم سایبری کمتر از پلیس نیست واین عزیزان با بی توجهی به پیام‌ها و آگهی‌های اغوا کننده و همچنین اعلام موارد مجرمانه به مسئولان مربوطه می‌تواند ضمن کاستن از زمینه‌های ارتکاب جرم، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارند.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.