با صدور مجوز کار برای اتباع خارجی؛

عملیات نصب دستگاه‌های خط تولید فاز جدید کارخانه آرتاویل تایر اردبیل کلید می‌خورد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با صدور مجوز کار برای ۱۰۰ نفر از اتباع بیگانه کارخانه آرتاویل‌تایر اردبیل، عملیات نصب دستگاه‌های خط تولید فاز جدید این مجموعه کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در جلسه اتباع بیگانه استان اردبیل از آغاز فرایند صدور مجوز کار به 100 نفر از تبعه چینی جهت نصب خط دولت فاز جدید کارخانه آرتاویل تایر خبر داد.

وی تاکید کرد: هم اکنون فاز جدید کارخانه آرتاویل تایر از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است و  با نصب دستگاه های جدید خط تولید این مجموعه شاهد افتتاح فاز جدید آن با ظرفیت اشتغالی 400 نفر در دهه فجر خواهیم بود.

وی با توجه به لزوم بهره گیری از مهارت متخصصین امر در بحث تولید اظهار داشت: در این جلسه پروانه کار برای اتباع خارجی در کارخانه پاک آب سبلان و الکل طبی نیز صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: عمده هدف از صدور مجوز کار برای اتباع خارجی استفاده از تخصص آنها برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی می باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه موافقت با صدور روادید ورود با حق کار برای کلیه اتباع خارجی در مراکز استان ها توسط ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می گیرد گفت: طبق ماده 121 اشتغال اتباع خارجی، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه اولاد ایرانی یا روادید ورود با حق کار داشته باشند و ثانیا مطابق قوانین و آیین نامه های مربوطه پروانه کار دریافت دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری یک نفر تبعه بیگانه به صورت غیرمجاز در واحدهای تولیدی استان اردبیل بکارگماری شده بود شناسایی شد، تاکید کرد: طبق  ماده 181 قانون اشتغال اتباع بیگانه، آن دسته از کارفرمایانی که اتباع  بیگانه که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت تبعه خارجی که پروانه کار آنها منقضی شده (نامعتبر) را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده به کاردیگری گمارند و یا در مواردی که رابطه کاری و استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع شود، خاطی به مجازات حبس از 91 روز تا 180روز و همچنین جرایم نقدی محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ح

صدور مجوز برای 100 نفر اتباع بیگانه در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.