شرمن: سنا باید در برابر انتخاب نائورت به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل ایستادگی کند

دیپلمات سابق آمریکا انتخاب هدر نائورت به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل را اقدام دیگری از ترامپ در راستای بی‌ارزش‌کردن دیپلماسی دانست.

وندی شرمن: سنا باید در برابر انتخاب هدر نائورت ایستادگی کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وندی شرمن، دیپلمات سابق و سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در واکنش به انتخاب سخنگوی وزارت خارجه کنونی آمریکا به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل گفت آمریکا در سازمان ملل نیاز به دیپلماتی دارد که امنیت و صلح را تضمین کند.

وندی شرمن پس از انتخاب هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل خطاب به دونالد ترامپ در توییتر خود پیامی را با این مضمون منتشر کرد: «آمریکا در سازمان ملل نیاز به سخنگو ندارد. ما نیاز به دیپلماتی داریم که صلح و امنیت را تضمین کند. دونالد ترامپ (با این انتخاب) همچنان به بی‌ارزش‌کردن دیپلماسی ادامه می‌دهد. مجلس سنای آمریکا باید (در بررسی صلاحیت نائورت) از دیپلماسی واقعی دفاع کند».

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز جمعه به طور رسمی هدر نائورت، سخنگوی کنونی وزارت خارجه آمریکا و مجری سابق فاکس‌نیوز را برای تصدی نمایندگی این کشور در سازمان ملل معرفی کرد. در صورت تایید سنا، وی از ماه آینده جایگزین نیکی هیلی، نماینده فعلی آمریکا در سازمان ملل خواهد شد. هیلی پیش‌تر از سمت خود کناره‌گیری کرده بود.

برخی رسانه‌های آمریکایی نیز در گزارش‌هایی انتقادی جایگاه رسمی نائورت را همتراز نیکی هیلی ندانستند چرا که او فاقد تجربه دیپلماتیک رسمی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار