اخلاق مداری در رانندگی با ایمنی و انضباط ترافیکی تاثیر گذار است

رئیس اداره اموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : آرامش روحی و روانی از اصول اولیه رانندگی در راه ها و معابر است که حفظ آن از بداخلاقیها در رانندگی پیشگیری می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،غلامی رئیس اداره اموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : آرامش روحی و روانی از اصول اولیه رانندگی در راه ها و معابر است که حفظ آن از بداخلاقیها در رانندگی پیشگیری می کند.

وی افزود : اخلاق مداری رانندگان و رعایت آداب اجتماعی تاثیر مثبتی بر جامعه و موضوعات ترافیکی دارد که نخستین اثر آن را می توان در رعایت حق تقدم ملاحظه نمود.

وی ادامه داد: راننده اخلاق مدار به رعایت قانون نیز مقید است و به حقوق عمومی احترام می گذارد لذا اخلاق مداری ارتباط مستقیمی با کاهش تخلفات رانندگی دارد و ایمنی ترافیک را افزایش می دهد.

رئیس اداره آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: رعایت آداب صحیح رانندگی منجر به افزایش ایمنی ترافیک می شود و فلسفه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به رعایت حقوق اجتماعی برمی گردد.

وی افزود: تغییر ناگهانی لاین سرعت، پارک دوبل، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت حق تقدم و بوق زدنهای بی مورد از جمله بد اخلاقیها در رانندگی هستند که حوادث رانندگی را نیز رقم می زند.

وی بیان کردند: آموزشهای روانشناسی محور نقش مهمی در ایمنی ترافیک دارد لذا با ارائه آموزشهای فرهنگ ترافیک در اماکن عمومی، مساجد و ارگانهای مختلف می توان اخلاق رانندگی را نهادینه کرد.

 غلامی ادامه داد: پلیس راهور استان کرمانشاه در این زمینه اقداماتی انجام داده و ارائه آموزشهای همگانی و چهره به چهره در این چارچوب در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در قالب پیامک تلفنی و پیامهای تصویری اقداماتی در خصوص اصلاح رفتار ترافیکی و ارتقاء اخلاق و آداب رانندگی توسط پلیس راهور استان به جامعه هدف در حال انجام است .

وی در پایان تصریح کرد: با اصلاح بداخلاقیهای رانندگی در جامعه تا میزان زیادی سوانح و حوادث را می توان کاهش داد .

 

 

انتهای پیام/د

رعایت آداب صحیح رانندگی منجر به افزایش ایمنی ترافیک می شود

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.