مشکلات خانوادگی ریشه بسیاری آسیب‌های اجتماعی

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: آسیب‌های اجتماعی زیادی در جامعه وجود دارد که بسیاری از آنان به مشکلات موجود در خانواده باز می‌گردد.

مشکلات موجود در خانواده ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعیبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان احمد انجم روز در جلسه هم اندیشی با مسئولین مراکز مشاوره خانواده شهرستان جیرفت گفت: در جامعه امروزی دخالت دیگران و یا بی توجهی دیگران باعث بروز برخی مشکلات اجتماعی در جامعه می‌شود که باید خانواده‌ها به نحو منطقی مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مشکلات موجود در خانواده فقر، مشکلات اقتصادی، اعتیاد و مواد مخدر نیز امروزه در جامعه باعث بروز اختلافاتی شده است، افزود: تاثیرات فضای مجازی و اشاعه فرهنگ غیر اسلامی در این فضا نیز باعث بروز برخی مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه شده است و باید کنترل شود.

رییس حوزه قضایی جیرفت به مهم‌ترین علل آسیب‌های اجتماعی که ریشه آن در خانواده است اشاره کرد وگفت: سو رفتار و برخورد‌ها در خانواده نیز می‌تواند به بروز مشکلات اجتماعی منجر شود و باعث خشونت در خانواده شود و امروز جوانان متاسفانه آستانه تحمل آنان پایین آمده است.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت افزود: همچنین طلاق و جدایی باعث بروز برخی مشکلات در جامعه می‌شود و فرزندان طلاق نیز برای ادامه زندگی دچار مشکلاتی می‌شوند.

انجم روز در ادامه گفت: در پرونده‌های قضایی مشاهده می‌شود که فرزندان طلاق مرتکب جرم شده اندکه باید با مشاوره و مدیریت در زندگی از این آسیب جلوگیری شود.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه مباحث دینی و فرهنگی در دین اسلام مربوط به خانواده کامل و جامع است، افزود: در قرآن مباحث مربوط به خانواده آمده است پس دین اسلام کامل است و باید زندگی بر اساس دین اسلام و آموزه‌های این دین مبین باشد
انتهای پیام/ح

مشکلات خانوادگی زمینه آسیب اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار