مدیر عامل شرکت کیفیت رضوی:

مبنای فعالیت‌های مؤسسه کیفیت رضوی اهتمام به پژوهش و تولید علم بومی است

مدیر عامل شرکت کیفیت رضوی گفت: مبنای فعالیت‌های مؤسسه کیفیت رضوی، اهتمام به پژوهش و تولید علم بومی است.

مبنای فعالیت‌های مؤسسه کیفیت رضوی اهتمام به پژوهش و تولید علم بومی استبه گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حسین زمانی مدیر عامل شرکت کیفیت رضوی دار حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار مشهد گفت: با توجه به اینکه موسسه کیفیت رضوی در اغلب فعالیت‌ها و پروژه‌های خود، به تولید و به کارگیری دانش بومی و برخاسته از فرهنگ و نگاه اسلامی نیاز دارد، در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار شرکت کرده است تا علاوه بر معرفی حوزه‌های مختلف فعالیت خود مراکز علمی و نخبگان علاقه‌مند به این موضوعات را شناسایی و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه ایده اصلی مؤسسه کیفیت رضوی در فضای علمی و پژوهشی کشور شکل گرفته است تصریح کرد: بخشی از فرایند‌ها و مدل اجرایی مؤسسه نیز توسط جمعی از محققان دارای نگرش فرا رشته‌ای شکل گرفته است.

مدیر عامل شرکت کیفیت رضوی گفت: از این جهت مؤسسه کیفیت رضوی را می‌توان یک سازمان شکل گرفته بر اساس راهبرد‌های کلان نقشه جامع توسعه علمی کشور دانست که برخی از حلقه‌های فعالیت آن در فضای علمی و پژوهشی تعریف و اجرا شدند، مؤسسه حلقه‌های تکمیلی این پژوهش‌ها را دنبال می‌کند و برای تولید نتایج آن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف تدابیر لازم را پیگیری می‌کند.

زمانی با اشاره به نشان طیب افزود: برای مثال پروژه طراحی مفهومی زنجیره نان طیب در قالب یک طرح تحقیقاتی در مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اجرای شد، نتایج آن در قالب مدل ارزیابی کیفیت زنجیره تولید تا مصرف نان در اختیار مؤسسه کیفیت قرار گرفت و مؤسسه با همکاری بخش خصوصی در حال اجرای مدل و توسعه آن در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: این پروژه به خوبی ارتباط بین زنجیره ایده تا محصول را برقرار و اجرایی کرده است که مضمون چند راهبرد کلان در نقشه جامع توسعه علمی کشور می‌باشد.

مدیر عامل شرکت کیفیت رضوی گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر پذیرش بار مسئولیت تعریف استاندارد‌های کیفیت مبتنی بر دانش بومی، در حال عملیاتی کردن بخشی از راهبرد‌های نقشه جامع توسعه علمی کشور است.

زمانی افزود: با وجود اینکه مؤسسه از اردیبهشت سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است تلاش‌های زیادی برای تعامل با سازمان‌های مرتبط با مأموریت خود مانند سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا دارو کرده است و این فعالیت‌ها را تا رسیدن به اهداف خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: موسسه کیفیت رضوی در کنار سایر موسسات آستان قدس رضوی که در حوزه پژوهش فعالیت دارند، همچون شرکت داروسازی ثامن، شرکت لبنی رضوی، بیمارستان رضوی، دانشگاه امام رضا، بنیاد پژوهش‌ها و... در قالب یک غرفه و در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد حضور یافته است.

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار مشهد، از دوازدهم تا پانزدهم آذر ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

موسسه کیفیت رضوی در اغلب فعالیت‌ها و پروژه‌های خود به دانش بومی نیاز دارد

برچسب ها: نخبگان ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.