تخریب جاده های ارتباطی عشایر در پی بارش های چند روز اخیر

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: در اثر بارش های سیل آسا و نبود ابنیه فنی مناسب تردد عشایر با مشکل مواجه شده است.

تخریب جاده های ارتباطی عشایر در پی بارشهای چند روز اخیرعلی سلیمی مدیرکل امور عشایر استان ایلام در گفتگو با خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: پیرو بارش های چند روز اخیر در استان و سیلابی شدن مسیرها وضعیت جاده های عشایری در سطح استان باتوجه به نداشتن ابنیه فنی مناسب در وضعیت بحرانی قرار گرفت .

  سلیمی افزود: عشایر به عنوان تولیدکننده فرآوردهای پروتئینی، دامی و لبنی در خط مقدم اقتصاد مقاومتی بوده و دولت نیز در سال های اخیر اعتباراتی را برای توسعه زیرساخت ها و ایجاد امکانات در بخش های راهسازی، آبرسانی، آموزش و دیگر نیازهای اولیه اختصاص داده و عشایر نیز از این امکانات بهره مند شده اند.

وی ادامه داد:با این وجود یکی از چالش های عشایر، راه های ایل رو و کوچ رو است که به علت نداشتن ابنیه فنی از جمله پل و زیرساخت استاندارد با شروع هر بارندگی باعث مختل شدن تردد و ایجاد مشکلاتی برای عشایر و دام های آنها می شود، چراکه استقرار عشایر از نظر وضعیت جغرافیایی با توجه به کوهستانی بودن دارای منطق سخت گذر بسیاری است. از این رو می طلبد که با اختصاص اعتبار بیشتری سطح این راهها را بالا برد .

وی ادامه داد: 2200 کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که سالیانه 2 بار مرمت و بازگشایی می شوند .

انتهای پیام/با

تخریب جاده های ارتباطی عشایراستان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.