راه اندازی ۳۷ کانون سلامت محله در تمام شهرستان‌ها

۳۷ کانون سلامت محله در تمام شهرستان‌ها تا پایان امسال راه اندازی می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  رسمتی گوران رئیس اداره همکاری بین بخشی و هیئت علمی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: 25 درصد سلامت جامعه ممکن است نیازمند اقدامات درمانی و دارویی باشد اما 75 درصد دیگر، بستگی به اقدامات پیشگیرانه و سلامت محور دستگاههای اجرایی دارد.

 وی با بیان اینکه همه دستگاهها باید ظرفیتشان را برای ارتقای سلامت جامعه به کار گیرند افزود: بیشتر از ایجاد درمانگاه و دارو و درمان،  سایر اقدامات دستگاههای اجرایی است که می تواند روی سلامت جامعه اثر بگذارد.

رئیس اداره همکاری بین بخشی و هیئت علمی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور ابراز امیدواری کرد برنامه جامع سلامت خراسان جنوبی به زودی تدوین و برای تصویب به شورای برنامه ریزی استان ارسال شود.

 رستمی گوران گفت:مهمتر از تدوین برنامه جامع، اجرای درست آن است تا در یک برنامه 5 ساله، شاخص های سلامت جامعه با همکاری دستگاههای اجرایی به وضعیت بهتری برسد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم از شیوع کم ویروس ایدز در خراسان جنوبی نسبت به آمار کشوری گفت و افزود:  خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از انتقال ویروس ایدز از طریق مادر به نوزاد در استان نداشته ایم .

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هم در این نشست بر تشکیل شورای سلامت کارکنان دستگاههای اجرایی تاکید کرد و خواستار نظارت بیشتر بر سلامت محصولات کشاورزی شد.

در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همچنین از راه اندازی 37 کانون سلامت محله در تمام شهرستانها تا پایان امسال خبر داده شد .

انتهای پیام/  ط ا

برنامه جامع سلامت استانها در حال تدوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.