فعالیت بیش از ۲ هزار سمن در کشور

وزیر ورزش و جوانان گفت: طی سال ۹۲، تعداد سازمان های مردم نهاد در کشور ۱۰۰ سمن بود که هم اکنون به بیش از دو هزار سمن رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در دیدار با حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: تحلیل ورزشی ما این است که استان کرمان طی چند سال آینده پیشرفت خوبی در ورزش خواهد داشت.

وی افزود: ورزش تنها ابزاری است که می تواند با ارزانترین قیمت و با یک مسابقه ورزشی ۲ ساعته کل ملت ایران را شاد کند.

سلطانی فر به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به ورزش تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره مسائل مربوط به ورزش را پیگیری می کنند و در این خصوص پیام می دهند.

وی با اعلام اینکه مقام معظم رهبری در همه پیروزی‌ها و موفقیت‌های پیام می‌دهند، یادآور شد: در جام جهانی فوتبال با وجودی که ما به اسپانیا باختیم ولی باز ایشان پیام دادند و خسته نباشید گفتند.

 وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با دولتمردان نیز گفتند،"مردم از این که می بینند دولتمردان برای حل مشکلات کشور تلاش خودشان را می‌کنند حتی اگر به نتیجه نرسند نیز راضی می شوند، همانطور که تیم ملی فوتبال ما در جام جهانی تمام تلاش خود را انجام داد ولی نتیجه نگرفت اما بنده تلاششان را دیدم و برای تلاششان پیام دادم."

سلطانی فر با اعلام اینکه یک تیم باشگاهی ما می‌تواند 30، ۴۰ میلیون نفر از مردم را خوشحال کند، گفت: این مهمترین ظرفیت ورزش به شمار می رود.

وی افزود: بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران سرگرمی و اوقات فراغتشان ۱۶ تیم لیگ برتر فوتبال است.

سلطانی فر تصریح کرد: تمام هزینه‌های این ۱۶ تیم که هیچ کدام از منابع دولتی تامین نمی‌شود، تنها ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: ورزش، تنها عرصه ای که همه مردم  نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

وزیر ورزش و جوانان به حوزه جوانان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در بخش جوانان اتفاقات خوبی افتاده، به طوری که تعداد سمن ها از صد سمن در سال ۹۲ به بیش از دو هزار سمن رسیده و خانه های جوان که در سال ۹۲ صفر بود هم اکنون به ۹۳ خانه جوان در سطح کشور افزایش یافته است.

سلطانی فر افزود: در وام ازدواج نیز افزایش چشمگیری صورت گرفته است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد: حضور مقام عالی وزارت در استان کرمان منشأ خیر و برکت در حوزه ورزش و جوانان استان شود، چرا که در ورزش بحث غرور ملی وجود دارد و همه دوست دارند سهمی هرچند کوچک در آن داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم ورزش های پر طرفدار در کرمان سهمی در لیگ های برتر کشور داشته باشند که بخشی از آن به تلاش خودشان برمی گردد و بخشی از آن منوط به توسعه زیرساخت های ورزشی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی روحیه ورزشکاری را مهم تر از خود ورزش دانست و تصریح کرد: هر چه روی موضوعاتی مثل جوانمردی، ایثار و فداکاری کار شود، می تواند برای هر منطقه و کل کشور موثر باشد.
وی یادآور شد: در استان کرمان سرانه ورزشی نیاز به توجه بیشری دارد تا ارتقای خوبی در ورزش داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

دیدار وزیر ورزش با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار