۲۸۲ کودک بازمانده از تحصیل در استان بوشهر وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۸۲ کودک بازمانده از تحصیل در استان بوشهر وجود دارد.

۲۸۲ کودک بازمانده از تحصیل در استان بوشهر وجود داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر افزود:براساس آخرین آمار (آذرماه امسال) استان بوشهر ۲۸۲ کودک بازمانده از تحصیل دارد.

وی ادامه داد: از این شمار بیشترین آمار مربوط به شهرستان بوشهر با ۱۰۸ نفر و کمترین مربوط به خارگ بدون افراد بازمانده و عسلویه با چهار نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: دلیل بازماندن از تحصیل ۴۳ نفر از این شمار بی‌انگیزگی، ۳۹ نفر بیماری‌های صعب‌العلاج، ۳۶ تن مخالفت خانواده، ۲۹ مورد اشتغال، ۲۹ نفر مشکل مالی و ۲۹ اتباع خارجی بودن است.

کرمی تصریح کرد: همچنین ۲۶ نفر به دلیل بدسرپرستی، ۲۲ نفر کبر سن، ۱۵ نفر ازدواج و ۱۴ تن سایر موراد از تحصیل بازمانده اند.
وی اظهار داشت: در این ارتباط همه ظرفیت‌ها را برای حضور افراد بازمانده از تحصیل در کلاس‌های درس به کار گرفتیم.

وی یادآور شد: فعالیت تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر است که تلاش شد شمار بیشتری از این افراد به تحصیل و کلاس‌های درس بازگردند.

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: در این ارتباط تشکیل کارگروه در هر شهرستان و بخش برای اقدام در زمینه بازگرداندن حداکثری این افراد ضروری است.

کرمی بیان داشت: آموزش و پرورش نیز لیست افراد بازمانده از تحصیل را به فرمانداران ارائه می‌کند و فرمانداران، بخشداران، شورا‌ها و شهرداران و دهیاران در حد توان همکاری لازم را برای این مهم داشته باشند.

انتهای پیام/م

بی انگیزگی و بیماری صعب العلاج از مهمترین دلایل بازماندگی تحصیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.