معاون راه و شهرسازی اردبیل؛

مسکن ارزان قیمت برای نیازمندان در اردبیل احداث شود

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پيشنهاد داديم طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه نیز از شرایط برخورداری از مساکن مناسب به شکل رایگان و با قیمت بسیار پائین بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام باباخانی، معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام اين مطلب اظهار کرد: با مکاتباتی كه با وزارتخانه داشته‌ایم با توجه به عنایت ویژه وزیر راه و شهرسازی به حوزه مسکن در کنار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، پيشنهاد داديم طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه نیز از شرایط برخورداری از مساکن مناسب به شکل رایگان و با قیمت بسیار پائین بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در این درخواست پیشنهاد کردیم تا مسکن به شرط بهره‌برداری بدون انتقال مالکیت برای اقشار نیازمند احداث شود تا افراد تنها از این واحدهای مسکونی بهره‌برداری کرده و امکان انتقال مالکیت زمین و ساختمان برای آنها ایجاد نشود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار امیدواری کرد: با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی در ماه‌های آینده هم در حوزه تکمیل مساکن مهر و هم تلاش برای ساخت مسکن به ویژه برای اقشار محروم تدبیری مناسب اندیشیده شود تا اقشار مختلف جامعه از سرپناه مناسب بهره‌مند شوند.

باباخانی در مورد شایعه مساکن مهر خالی و فاقد متقاضی نیز بیان کرد: ما تنها در شهر گیوی بالا 52 واحد مسکن احداث کردیم که فاقد متقاضی است و در بقیه شهرستان‌ها مساکن مهری را سراغ نداریم که خالی بوده و یا فاقد متقاضی باشد.

وی در مورد کیفیت ساخت مسکن مهر و نظارت دقیق سازمان نظام مهندسی به این واحدها خاطرنشان کرد: مساکن مهری که در این استان احداث شده در اکثر موارد هم از لحاظ طراحی، اسکلت، سفتکاری و ... از کیفیت مناسب برخوردار است و هم در بخش نازک‌کاری پروژه‌ها قابل قبول به نظر می‌رسد که البته ایرادات کوچکی نیز وجود داشته که برطرف شده يا در شرف برطرف شدن می باشد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده به صاحبان مسکن مهر بین 15 تا 40 میلیون تومان اظهار کرد: با توجه به نرخ پائین سود این تسهیلات پرداخت شده اغلب صاحبان مسکن مهر بازپرداخت این تسهیلات را به موقع انجام نمی‌دهند.

باباخانی در مورد آخرین وضعیت مسکن و افزایش قیمت رخ داده در این حوزه تصریح کرد: البته افزایش قیمت مسکن، زمین و اجاره بها در حد پایتخت نبوده، در اردبیل نیز افزایش قیمتی در این حوزه رخ داده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده روند ثبات قیمت‌ها در این حوزه ادامه پیدا کند اما همچنان اقشار با درآمد پائین توان خرید واحدهای مسکونی را ندارند و از طرفی هم قادر به دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن نیستند.

انتهای پیام/ح

ساخت مسکن برای طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.