استاندار کرمانشاه ؛

روند پرداخت تسهیلات اشتغال ویژه مناطق زلزله استان به هیچ وجه مطلوب نیست

استاندار کرمانشاه گفت : روند پرداخت تسهیلات اشتغال ویژه مناطق زلزله استان به هیچ وجه مطلوب نیست چرا که از ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب دولت؛ ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بازوند استاندار کرمانشاه گفت : روند پرداخت تسهیلات اشتغال ویژه مناطق زلزله استان به هیچ وجه مطلوب نیست چرا که از ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب دولت؛ ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و از این مبلغ تاکنون فقط ۱۶۳ میلیارد تومان توانستیم جذب و پرداخت کنیم و این اصلا قابل قبول نیست.

وی از معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خواست، ظرف یک هفته آینده تمام موانع جذب و پرداخت این تسهیلات را شناسایی و برای رفع آن‌ها راه حل ارائه کند.

وی با بیان اینکه ما در مقابل افکار عمومی، مردم این مناطق و نظام مسئول هستیم، اظهارداشت: اعتبارات اشتغال ویژه مناطق زلزله زده یک فرصت طلایی در راستای توسعه و پیشرفت این مناطق است، باید با تلاش مضاعف قدر این فرصت را بدانیم.

بازوند همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست در راستای اجرای سند شورای اشتغال ۶ شهرستان مرزی استان که به فرمانداران ابلاغ شده تا هفته آینده طرح‌های اشتغالزای خود را اعلام کنند و تا پایان سال نسبت به اجرای آن‌ها متعهد باشند.

وی در ادامه در خصوص برخی از اشکالات آیین نامه اشتغال پایدار روستایی و امور عشایری در زمینه اشتغال آی سی تی نیز از دستگاه‌های مربوطه خواست برای حل این مشکلات از طریق مرکز اقدام کنند.

دبیر کارگروه اشتغال استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود چهار هزار نفر با ۱۹۹ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری مشغول به کار شدند.

حسن عزیزی در ادامه افزود: سهم استان در مرحله اول این طرح ۱۷۶ میلیارد تومان بود که استان بیش از مبلغ اعلام شده تسهیلات را جذب و پرداخت کرد و در هفته جاری رتبه چهارم کشور در پرداخت این تسهیلات را داریم.

وی در ادامه با اشاره به طرح منطقه ویژه قصرشیرین گفت: مقرر شده برای منطقه آزاد قصرشیرین تسهیلاتی ظرف هفته‌های آینده ابلاغ شود و تا آن زمان دستگاه‌ها اجرایی برای اشتغال دانش آموخته گان دانشگاهی و جذب سرمایه گذار طرح‌ها آمادگی داشته باشند، زیرا تسهیلات این منطقه از یارانه ۵۰ درصدی برخوردار است.

عزیزی در ادامه عنوان کرد: بانک‌های صندوق کارآفرینی، بانک توسعه و تعاون، پست بانک و جهاد کشاورزی به ترتیب بیشترین درصد پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را نسبت به سهم شان داشته اند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، سازمان صنعت، معدن و تجارت بیشترین درصد اشتغالزایی از ابتدای سال جاری تاکنون را داشته اند.

 

 

انتهای پیام/د

از ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب دولت؛ ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار