ایجاد اشتغال با اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی فراشبند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری به صنعتگران در شهرک صنعتی فراشبند خبر داد.

ایجاد اشتغال با اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی فراشبندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پس از بازدید از شهرک صنعتی فراشبند، گفت: اغلب زیرساخت‌ها برای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی فراشبند فراهم است و به سرمایه‌گذاران این شهرک، مشوق‌های ویژه داده می‌شود.

وی افزود: کاهش سهم نقدی به ۵ درصد و بازپرداخت مابقی آن در قالب اقساط ۴۸ ماهه از مهمترین مشوق‌هایی است که در اختیار سرمایه گذاران گذاشته می‌شود.

فتوحی ادامه داد: چنانچه سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی بتوانند بر اساس برنامه زمان بندی شده واحد صنعتی خود را به بهره برداری برسانند و ایجاد اشتغال کنند، تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها به عنوان تشویق به آن‌ها بازگردانده خواهد شد و همین امر شرایط مناسبی را برای تشویق و ترغیب صنعتگران به تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی در این مکان فراهم خواهد کرد.

وی بابیان این‌که زیرساخت‌های اولیه نظیر آب و خط انتقال برق و گاز برای استقرار واحد‌های تولیدی در این شهرک صنعتی ایجادشده است، ادامه داد: متناسب با استقرار واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار، دیگر زیرساخت‌ها نیز ایجاد خواهد شد و ما از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه گذاران بهره می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما، محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند و در این زمینه به ۵ سرمایه گذار نخست زمین با شرایط ویژه واگذار می‌شود.

فتوحی همچنین از سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این شهرک صنعتی برای ساخت مجتمع کارگاهی خبر داد و گفت: قرارداد واگذاری زمین به این سازمان منعقد شده و بزودی عملیات اجرایی ساخت مجتمع کارگاهی در این شهرک صنعتی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: مجتمع کارگاهی در این شهرک صنعتی پس از ساخت و تکمیل با شرایط ویژه به جوانان واگذار تا ظرفیت مناسبی برای تولید و اشتغال فراهم شود.

شهرک صنعتی فراشبند با مساحت ۷۰ هکتار، ظرفیت استقرار ۳۴۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی بیش از هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی را دارد.
انتهای پیام/م

فراهم بودن زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی فراشبند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار