روایت یک مسیر؛

افزایش چهار و نیم برابری فعالان صنایع دستی استان نسبت به سال ۱۳۵۷

انشایی گفت:فعالان صنایع دستی استان تهران در مقایسه با سال ۱۳۵۷، رشد چهارونیم برابری داشته و هم‌اکنون به ۱۴ هزار نفر رسیده است.

محمد انشایی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به مقایسه وضعیت صنایع دستی استان تهران در سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۹۷ پرداخت و اظهار کرد: براساس آمار ارزیابی شده، در سال ۱۳۵۷، تعداد صنعتگران استان تهران حدود۳ هزار نفر بوده  این در حالی است که هم اکنون با افزایش ۴ ونیم برابری ، حدود۱۴هزار نفر صنعتگر در سطح این استان شناسایی شده اند.

وی افزود:تعداد کارگاه‌های صنایع دستی در سال۱۳۵۷، ۱۲۰کارگاه بوده و هم اکنون آمار این کارگاه‌ها به حدود۲ هزار عدد رسیده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:رشته‌های فعال استان تهران نیز در سال۱۳۵۷، حدود۲۰رشته بوده است ولی هم اکنون بیش از ۱۰۰رشته فعال صنایع دستی در سطح استان تهران شناسایی شده اند. تعداد مراکز عرضه در سال۱۳۵۷، ۸۰عدد بوده و هم اکنون به ۶۰۰ مرکز عرضه رسیده است.

 به نظر می‌رسد که وضعیت صنایع دستی استان تهران در ۴۰ سال گذشته و پس از شکوفایی انقلاب اسلامی خوب بوده البته این به معنای رسیدن وضعیت این عرصه در پایتخت به بهترین وضع خود نیست و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به عرضه صنایع دستی داشته باشند و بیش از پیش به آن رسیدگی کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.