در چهارمحال و بختیاری:

سه طرح جدید در حوزه راه و حمل و نقل احداث می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری از پیگیری آغاز احداث سه طرح جدید در حوزه راه و حمل و نقل در این استان خبر داد.

سه طرح جدید در حوزه راه احداث می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی با بیان اختصاص اعتبار قابل توجهی از بودجه ۹۸ به توسعه راه‌ها در چهارمحال و بختیاری گفت: باید با جذب اعتبارات و زمینه سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، حوزه راه و حمل و نقل به عنوان یکی از مهم‎ترین محور‌های توسعه در استان، توسعه و رونق یابد.

وی افزود: به تازگی سه طرح جدید در این حوزه برای استان تعریف شده که می‌تواند بخشی از نارسایی‌ها را برطرف کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، احداث راه ارتباطی محور بلداجی به گلوگرد به سمت چغاخور، محور شلمزار و محور کوهرنگ به الیگودرز را از جمله این طرح‌ها اعلام و اضافه کرد: اعتبار خوبی برای اجرای این سه طرح در نظر گرفته شده که با جذب ۵۰ درصد آن نیز می‌توان تحول بزرگی در راه‌های استان ایجاد کرد.

عباسی ادامه داد: همچنین برای ۶ طرح دیگر از جمله راه آهن، محور چهار خطه شهرکرد به بروجن به لردگان، محور گورمیزه، فارسان به دشتک، محور بازفت تا سه راهی امیرآباد، چهارخطه بن به داران و سامان به کمربندی شهرکرد هم اعتبارات خوبی در بودجه ۹۸ پیش بینی شده است.

وی همچنین به تلاش‌های صورت گرفته جهت جذب سرمایه‎گذار برای راه اندازی شرکت هواپیمایی در شهرکرد خبر داد و گفت: با راه اندازی این شرکت، سه اقدام همزمان تورگردانی، ایجاد خط هوایی و تعمیر هواپیما در استان فراهم می‌شود.

عباسی، رونق صنعت گردشگری، جذب سرمایه گذاران و تحول اقتصادی را از دستاورد‌های اجرای این طرح‌ها بیان کرد.

وی اضافه کرد: خط راه آهن اصفهان به شهرکرد به اهواز به عنوان یکی از طرح‌های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی، در سال جاری به صورت قطعی اجرایی می‌شود.

عباسی ادامه داد: مطالعات راه آهن محور اصفهان به شهرکرد به اهواز بر پایه طرح جامع حمل و نقل کشور از سال ۸۳ و با همکاری یک شرکت بین المللی خارجی و یک شرکت داخلی آغاز شده است.

وی افزود: با احداث این راه آهن و با صرف پنج میلیارد دلار هزینه، مسیر ریلی دورود به اصفهان به خوزستان حداقل ۴۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

عباسی اضافه کرد: همچنین با راه اندازی این خط ریلی، سالانه ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می‌شود و این مسیر تا ۵۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: برای اجرای بخش‌های ابتدایی این طرح از سال ۹۱ تا ۹۳ حدود ۶۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با قراردادی که با پیمانکار جدید این طرح بسته شده، دو هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر به این طرح اختصاص یافته است.

به گفته عباسی؛ به تازگی نیز سه نقطه در استان برای استقرار و احداث ایستگاه راه آهن اصفهان به شهرکرد به اهواز پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/خ

زیرساخت های حمل و نقل در چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یابد

برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار