برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس بدون حضور امیر قطر

ملک سلمان، پادشاه سعودی در افتتاحیه سی‌ونهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر اتهام دخالت ایران در امور کشورهای منطقه را مطرح کرد.

برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس بدون حضور امیر قطربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی گزارش داد: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به طور رسمی سی و نهمین نشست سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس را در ریاض افتتاح کرد.

ملک سلمان در افتتاحیه این نشست بار دیگر اتهام دخالت ایران در امور کشورهای منطقه را مطرح کرد.

صباح احمد جابر صباح، امیر کویت نیز در نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: به ایجاد روابط خوب با ایران در چارچوب توافق‌های بین المللی تمایل داریم؛ توافق‌هایی که بر مداخله نکردن در امور داخلی تاکید می‌کند.

امیر کویت افزود: همگی به شورای همکاری و تحقق اهداف ملت‌های خود تمایل داریم. خواستار پایان دادن به حملات رسانه‌ای در شورای همکاری به منظور مهار کردن اختلافات هستیم.

این نشست در حالی برگزاری می‌شود که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در آن حضور ندارد و بنابر اعلام این کشور، تنها یک وزیر قطری نماینده دوحه در این نشست خواهد بود. 

بحران دیپلماتیک در روابط کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس با قطر زمانی آغاز شد که عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر، قطر را به داشتن رابطه با سازمان‌ها و گروه‌های افراط‌گرا متهم کرده و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند. این کشور‌ها علاوه بر قطع روابط خود با قطر، محدودیت‌های هوایی شدیدی بر ضد قطر اعمال کرده و مرز‌های زمینی و دریایی خود را با این کشور گازخیز کوچک خلیج فارس بستند. این وخیم‌ترین بحران دیپلماتیک است که در سال‌های اخیر در منطقه خاورمیانه شکل گرفته است. اما قطر همواره این اتهامات را بی‌اساس دانسته و به شدت رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاورمیانه ، قطر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار