مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان؛

بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر سیل زده امداد رسانی شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی به بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر سیل زده در پی بارندگی‌های اخیر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با اشاره به بارندگی های روز پنجشنبه تا روز گذشته و جاری شدن سیلاب در استان گفت: در پی وقوع سیلاب به ۳۶۶ خانوار شامل یکهزار و 830 نفر امدادرسانی شده است.

وی در ادامه افزود: در این بارندگی‌ها پل شهرک طالقانی در اندیکا به زیر آب رفته بود که در این حادثه 15 خانوار در 5 خودرو گرفتار سیلاب شدند، همچنین به دلیل به زیر آب رفتن این پل یک خودرو در دره مجاور سقوط کرد و یکی از سرنشینان آن دچار حادثه شد که پس از رهاسازی، احیا و انتقال به مراکز درمانی به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

خدادادی اظهار داشت: همچنین ساکنان مناطق شهرک حمزه، عشایر منطقه سیاه‌منصور، شهیون و عشایر حومه شهر و در سطح شهر دزفول 585 نفر آسیب دیده‌اند که توسط 9 تیم امداد و نجات و 6 خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این آسیب‌دیدگان امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در ادامه افزود: در مناطق بازار چشمه علی، هشت بنگله، مال کریم، چهاربیشه، مال جونکی و نفتون در مسجدسلیمان ۲۵۰ نفر آسیب دیده‌اند، همچنین در روستاهای دره زرد، انجیره و آسماری در باغملک به 185 نفر آسیب دیده، امدادرسانی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شهرک بختیاری، شهرک ترکاشوند، شهرک سلمان و شهرک عمله در شوش ۱۲ خانوار شامل ۶۰ نفر آسیب دیده‌اند. ۲۳۵ نفر نیز از عشایر و حاشیه شهرستان گتوند آسیب دیده‌اند.

علی خدادادی بیان داشت: همچنین در مناطق حصیرآباد، کمپلو، منبع آب و در سطح شهر اهواز 125 نفر آسیب دیده‌اند. در روستاها و عشایر حومه شهر لالی نیز به ۶۸ خانوار شامل ۳۴۰ نفر آسیب دیده امدادرسانی شده است.

وی در ادامه گفت: در مناطق شهرک ساحلی، منطقه بعد از طرح آبیاری، دروازه خرمن خاک شوشتر به 50 نفر آسیب دیده امدادرسانی شده است.

خدادادی تصریح کرد: در مجموع این عملیات ها با حضور 143 نیروی عملیاتی در قالب 32 تیم انجام و اقلام مورد نیاز بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان  اظهار کرد: ارزیابی و امدادرسانی در شهرستان‌های مسجدسلیمان، دزفول، لالی و اندیکا ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.