برخورداری ۷۳۱ مدرسه خراسان شمالی از سیستم گرمایشی استاندارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۷۳۱ مدرسه استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، امین فلاح مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی از استاندارد نبودن سیستم گرمایشی ۵۹۰ مدرسه استان خبرداد و گفت: هم اکنون تعداد ۷۳۱ مدرسه استان که شامل ۳ هزار و ۹۷۹ کلاس درس از سیستم گرمایش حرارت مرکزی که تمامی استاندارد‌های لازم را دارد برخوردار هستند.

وی افزود: ۳۷۰ مدرسه شامل هزار و ۳۵۰ کلاس درس و ۲۲۷ مدرسه شامل هزار و ۳۹۹ کلاس درس به ترتیب از سیستم گرمایشی نفتی از نوع استاندارد و بخاری گازی استفاده می‌کنند.

فلاح با اشاره به اینکه در سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صرف خرید ۴۰۰ بخاری نفتی هوشمند شده است٬ گفت: در مناقصات انجام شده این بخاری‌ها که مورد تایید سازمان بهینه سازی مصرف سوخت است تا پایان امسال در مدارس استان نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی با بیان این که در برخی روستا‌ها با وجود گازکشی در مدارس از بخاری نفتی استفاده می‌شود ٬ افزود: استفاده از بخاری گازی معمولی مطابق مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان ممنوع است که به همین علت گازکشی به این مدارس انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری بخش زیادی از اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی سازمان نوسازی مدارس صرف خرید بخاری شده است ، گفت: در سال آینده تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد با شدت بیشتری پیگیری خواهد شد.

انتن‌های پیام / ب

۵۹۰ مدرسه خراسان شمالی سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.