نماینده مردم منطقه سیستان در مجلس شورای اسلامی:

راهکار مشکلات منطقه سیستان خروج از اقتصاد تک بعدی است

نماینده مردم منطقه سیستان در مجلس شورای اسلامی راهکار حل مشکلات منطقه سیستان را خروج از اقتصاد تک بعدی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حبیب الله دهمردهنماینده مردم منطقه سیستان (زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون) در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ استان سیستان و بلوچستان با  گفت:راهکار مشکلات منطقه سیستان خروج از اقتصاد تک بعدی است .

نماینده مردم منطقه سیستان گفت: اقتصاد در منطقه سیستان باید به بخش‌های دیگری از جمله گردشگری، خدمات صنعت ومرز تسری باید و از کشاورزی خارج شود.

وی افزود: ظرفیت‌های متعددی از جمله مرز گردشکری صنعت و خدمات در منطقه وجود دارد که باید در جهت اقتصاد منطقه مورد بهره برداری قرار گیرد.

دکتر دهمرده در این نشست خبری ادامه داد:برای اشتغال مردم سیستان برنامه‌هایی زیادی را پیگیری کرده‌ایم که بتوانیم جدا از بحث کشاورزی مردم منطقه در زمینه‌های دیگری مانند کار در کارخانه‌ها هم فعالیت داشته باشند و در زمان خشکسالی افراد بسیاری از مردم سیستان بیکار نشوند.

وی ادامه گفت: در بحث ساخت کارخانه‌ها تعدادی را برای راه اندازی در دست کار و پیگیری داریم که شامل کارخانه‌های تولیدی لوله، آرد، لاستیک ، کاشی و سرامیک، تولید انرژی بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر  و همچنین در بحث گردشگری سیستان ظرفیت‌های خیلی خوب دارد و باید در این زمینه کار‌های زیادی انجام شود. 

بعد از ۴۰ سال که از انقلاب میگذرد هنوز برای آب شرب منطقه سیستان برنامه ریزی نشده است

وی به مهمترین چالش آب در منطقه اشاره و تصریح کرد:تبخیر اب و رسوب گذاری از چاه نیمه‌ها از مهمترین مشکلاتی هستند که در مجلس شورای اسلامی بیان شده و ایجاد کمربند سبز برای جلوگیری از رسوبگذاری در چاه نیمه‌ها نیز مطرح و مورد بررسی قرار کرفته است.

وی ادامه داد: از آنجاییکه منطقه سیستان منبع آبی به جز هامون نداشته باید وزارت نیرو تامین منابع آبی پایداری برای منطقه اقدام می‌کرد تا اکنون مردم اینچنین با مشکلات متعدد روبرو نباشند.

نماینده مردم زابل با اشاره به مشکلات نبود گاز در منطقه سیستان گفت: در منطقه سیستان مشکل سیلندر نداریم، اما کمبود گاز است که مسئولان باید با افزایش خودرو‌های حمل گاز به رفع این مشکل اقدام کنند.

‌دهمرده با اشاره به آموزش و پرورش نیز افزود:سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی یک ضرورت سود آور است و  در بخش آموزش و پرورش باید باید خود را به شاخص‌های ملی نزدیک کنیم .

وی بیان کرد:تلاش داریم تا به شان و منزلت معلمان در حین تدوین مصوبات توجه شود.

نماینده مردم منطقه سیستان گفت:در بحث ریزگرد‌ها جلسات متعددی برگزار شده و قرار است نقطه‌ای در منطقه سیستان به عنوان پایلوت انتخاب و کاری مشابه مالچ پاشی در آن انجام شود که در صورت موفقیت در دیگر مناطق نیز انجام شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
نشست خبری آقای دهمرده می بایست درحوزه انتخابیه اش برگزارمی شد نه درزاهدان
آخرین اخبار