بازدید کاردار سفارت ژاپن و مدیران undp از پارک ملی دریاچه ارومیه

کاردار سفارت ژاپن و مدیران undp و آژانس همکاری‌های ژاپن جایکا از پارک ملی دریاچه ارومیه بازدید کردند.

قریشی رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به بازدید کاردار سفارت ژاپن و مدیران undp و آژانس همکاری‌های ژاپن جایکا از پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: صبح امروز تیمی از سفارت ژاپن از آخرین وضعیت پارک ملی دریاچه ارومیه بازدید کردند.

بازدید کاردار سفارت ژاپن و مدیران undp و هیئت همراه از پارک ملی دریاچه ارومیه

وی ادامه داد: مهمترین علت سفر کاردار سفارت ژاپن و مدیران undp و آژانس همکاری‌های ژاپن جایکا به استان آذربایجان غربی شرکت در آیین اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های پروژه همکاری دریاچه ارومیه است.

رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اجرایی شدن فاز پنجم پروژه همکاری در احیاء دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی افزود: این طرح در بیش از 130 روستای آذربایجان غربی و شرقی اجرا می شود که قرار است کاردار سفارت ژاپن و مدیران undp و آژانس همکاری‌های ژاپن جایکا از چند روستا بازدید کنند.

قریشی گفت: پنج سال از آغاز فعالیت این پروژه می‌گذرد و سالانه یک میلیون دلار از سوی ژاپن برای اجرای آن کمک مالی می‌شود.

برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد یا UNDP، یا به عبارت دیگر، شبکه‌های جهانی توسعهٔ ملل متحد، بزرگترین مرجع کمک‌کننده برای توسعهٔ این کشورها در سطح جهان است.

هم اکنون دفاتر UNDP در ۱۶۶ کشور جهان از جمله ایران فعال هستند که با دولت و انجمن‌های محلی برای حل چالش های مربوط به توسعه جهانی و توسعه کشور، همکاری می‌کنند.

 

انتهای پیام/

 

سفر کاردار سفارت ژاپن و مدیران undp و آژانس همکاری‌های ژاپن جایکا به ارومیه

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.