چین، کانادا را به دلیل دستگیری مدیر مالی هوآوی تهدید کرد

چین اعلام کرد که اگر مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا آزاد نشود، عواقب بدی در انتظار این شرکت خواهد بود.

چین، کانادا را به دلیل دستگیری مدیر مالی هوآوی تهدید کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،چند روز پیش، خبری مبنی بر این منتشر شد که مدیر مالی شرکت هوآوی، منگ وانژو در کانادا دستگیر شده و اجازه خروج از این کشور را ندارد. تحقیقات آمریکا در این زمینه نشان می‌دهد که وی در حال تلاش برای و استفاده از سیستم بانکداری جهانی بوده تا بتواند معامله‌ای غیرمجاز انجام دهد. بر اساس گزارش‌های اخیر، وانژو در حال حاضر در کشور کانادا در بازداشت به سر می‌برد.

بر اساس گزارش NBC News، چین تری برنستد، سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرده تا با معاون وزیر امور خارجه چین، لی یوچنگ ملاقاتی داشته باشد. در طول این جلسه، معاون وزیر امور خارجه چین نسبت به مدیر مالی هوآوی اعتراض کرد. لی اضافه کرد که آمریکا باید دستور بازداشت منگ را لغو کند و به سفیر آمریکا گفت واکنش چین به این بستگی دارد که آمریکا چه تصمیمی برای این امر می‌گیرد.

معاون وزیر امور خارجه چین، با سفیر کانادا، جان مک‌کالوم هم ملاقاتی داشته است. لی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری چین، ژینهوا اعلام کرد که اگر کانادا منگ را بلافاصله آزاد نکند، با عواقب شدیدی روبرو خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد که این دستگیری بی‌دلیل و غیر منصفانه است.

گفتنی است، آمریکا به متحدان خود دستور داده است تا از تجهیزات شبکه هوآوی برای نسل پنجم اینترنت استفاده نکنند. ژوئن سال گذشته، قانونگذاران آمریکا به مسئولان کانادا اعلام کرد که آن‌ها باید هوآوی را به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی خود به حساب آورند. شرکت هوآوی بزرگترین تأمین‌کننده تجهیزات شبکه و دومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان است.

بیشتر بخوانید: ژاپن استفاده از تجهیزات هوآوی و ZTE را ممنوع می‌کند


انتهای پیام/

چین کشور کانادا را تهدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار