اجلاس مشترک مرزی ایران و پاکستان در زاهدان آغاز بکار کرد

بیست و دومین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان صبح امروز با حضور ۲ هیات ایرانی و پاکستانی در محل استانداری سیستان و بلوچستان آغاز بکار کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی استانداری؛محمد هادی مرعشی سرپرست هیات ایرانی در نشست آغازین بیست و دومین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستانگفت: ارتباط دوستانه ایران و پاکستان سابقه دیرینه دارد و مردم این دو کشور روابط نزدیک دوستانه و حتی خویشاوندی دارند.

محمد هادی مرعشی افزود: ۲ کشور اسلامی و همسایه ایران و پاکستان دارای قرابت‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و از منافع اقتصادی بسیاری برخوردارند که توسعه روابط مشترک می‌تواند منجر به شکوفایی اقتصادی و امنیتی در جنوب شرق ایران و ایالت بلوچستان پاکستان شود.

وی ادامه داد: نمی‌توان ۲ استان سیستان و بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان را از هم جدا کرد، زیرا در گذشته‌ها این مناطق یکی بوده و هنوز بسیاری از نسبت‌های خانوادگی پا برجاست.

معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از آنجایی که مردم این استان و پاکستان به دلیل قرابت‌های قومی و مذهبی همواره با یکدیگر تعامل دارند ضروریست امنیت در منطقه برقرار شود تا روابط سهولت یابد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ تصمیمات این اجلاس منتج به تاثیرات اثربخش بین روابط ۲ کشور شود.

بیست و دومین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از امروز به مدت ۲ روز با حضور مسئولان امنیتی، وزارت امور خارجه، گمرکات، فرمانداران مرزی ۲ کشور در زاهدان آغاز بکار کرد.

سیستان و بلوچستان به واسطه قرار داشتن در موقعیت خاص جغرافیایی شرایط ویژه‌ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای ایران و کشور‌های منطقه نظیر پاکستان و افغانستان به وجود آورده است.

انتهای پیام/پ

اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار