قدومی در نشست نقض حقوق بشر توسط آمریکا در غرب آسیا؛

عادی سازی روابط دسیسه ای علیه ملت فلسطین بود

نماینده حماس در تهران گفت:حرکت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دسیسه ای علیه ملت ما بوده است.

//به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در نشست نقض حقوق بشر توسط آمریکا در غرب آسیا  که امروز دو شنبه 19 آذر در خبرگزاری تسنیم برگزار شد،اظهار کرد:حقوق بشر اصطلاح عجیبی است گویی وقتی از بشر صحبت می‌کنیم منظور از بشر انسان‌های متفاوت است باید تاکید کنم نقض کنندگان اصلی و اولیه  حقوق بشر مسلمان و از جنس منطقه نبوده اند و اگر به منشور حقوق بشر نگاه کنیم آزادی جابه جایی برای افراد مشروع شناخته شده است در حالیکه این موضوع در مردم فلسطین صدق نمی‌کند.

نماینده جنبش حماس در تهران بیان کرد:مردم فلسطین فقط می‌خواهند از مرز‌های کشور‌های اسلامی تردد داشته باشند،اما   این امر  هم  برای مردم ما میسر نیست.

وی ادامه داد: رای  سازمان ملل به نفع حماس و  عدم حمایت از قطعنامه پیش نهادی آمریکا نشان می‌دهد که شدت ظلم علیه مردم فلسطین چقدر بالاست فقط سوال من از آن ٧٨ کشوری است که به نفع قطعنانه و  ضد حماس رای دادند آیا آن‌ها جنایات اسراییل را نمی‌بینند؟

قدومی افزود:آمریکا طی دوسال گذشته وقاحت را به منتهی  رسانده  و تقریبا به هیچ اجماعی در سازمان ملل  در راستای اهداف خود دست نیافته است،این کشور  با دستاویز قرار دادن هلوکاست به دنبال باج گیری از جهان است آیا کشور‌ها نباید به این جنایات و نقض حقوق بشر پایان بدهند؟

وی اضافه کرد:ما از کدام حقوق بشر صحبت می‌کنیم در حالیکه بادبادک‌های آتشین و کاغذی ما علیه اسرائیلی که دارای سلاح هسته است باعث ناراحتی خانم هیلی شده است؟!

 

نمایند حماس در کشورمان تصریح کرد:راهپیمایی بازگشت مسالمت آمیز است در حالیکه مردم و جوانان ما با تیر مستقیم رژیم اسرائیل کشته می‌شوند،ما در حالیکه مشغول مذاکره برای تثبیت آتش بس بودیم نتانیاهو در پاریس اعلام کرد هیچ صلحی را با حماس متصور نیست و در عین حال حمله‌ای را به شمال غزه ترتیب داد.

وی تشریح کرد:آمریکا به دنبال محکومیت حماس است و  در این میان نقش نهاد‌های بین المللی کاملا مشخص است و باید پرسید  از ده‌ها قطعنانه علیه اسرائیل کدامیک عملیاتی شده است؟بنابراین ما تجاوزارت را محکوم می‌کنیم و امیدی به سازمان‌های بین المللی نداریم.

خدومی خاطرنشان کرد:حرکت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دشنه‌ای علیه ملت ما بوده است در حالیکه کودکان یمتی و فلسطینی کشته می‌شوند برخی سران عرب از نخست وزیر رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنند.

وی تاکید کرد:حقوق بشر حق مسلم ماست و کسی نمی‌تواند آن را از ما بگیرد ما منابع انسانی خوبی داریم و با دست خودمان خواسته‌ها و امنیت مان را برآورده می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار