در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ابزار نقاشان هنر است اما کمتر کسی ما را می‌شناسد

یک هنرمند نقاش گفت: زبان و ابزار ما هنر است و باید با این ابزار فرهنگ و زبان مادری خود را به جهانیان معرفی کنیم.

داوود قنبری طراح و نقاش ایرانی، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور خود در نمایشگاه هنرمندان معاصر ایران با نام «در جستجوی خود» اظهار کرد: من مقیم پاریس هستم؛ اما تمامی آثارم ایرانی است و سعی کردم به هنر ایرانی و نقاشی‌های نگارخانه‌ای پایبند باشم. البته به هیچ عنوان مدرنیته را دور نمی‌ریزم، منتها وقتی از ایران رفتم با کوله‌باری از خاطرات رفتم. همیشه در خلوت و در جمع دوستانم یه یاد ایران بودم. همیشه آثارم را با یک شعر حافظ شروع کردم و شاید وقت رفتن هم با یک شعر از مولانا به پایان برسانم.

وی در ادامه بیان کرد: همیشه آثار ایرانی و هنر ایرانی از دغدغه‌ها و شاخصه‌‎های ذهنی من است؛ البته به هنر غرب و مدرن علاقه دارم اما اصالت و تحصیلات من در عرصه هنر ایرانی است و به شدت به آن عشق می‌ورزم.

قنبری با اشاره به آثار خود در نمایشگاه «در جستجوی خود» گفت: این آثار به موضوعات مختلفی می‌پردازد و بیشتر درباره عجایب مخلوقات است. اکثر آثار من بیشتر با مضمون تضاد بهشت و جهنم است و بیشتر جنبه‌های مثبت و منفی را در کنار هم به نمایش می‌‎گذارد. سعی می‌کنم هنر مدرن و سنتی را کنار هم نشان دهم و به تعادلی نسبی برسانم.

این طراح و نقاش ایرانی درباره برپایی نمایشگاه هایی این چنین گفت: باید برگزاری نمایشگاه ها بیشتر باشد و هنرمندان خودشان را بیشتر نشان دهند. شاید یکی مثل من که تمام زندگی اش را برای هنر گذاشته است، کمتر کسی بشناسد و البته نباید تعصبی هم داشت؛ اما زبان و ابزار ما هنر است و باید این فرهنگ و زبان مادری را به جهان نشان دهیم. من همیشه ترجیح دادم ابتدا خودم و فرهنگم را بشناسم و پس از آن به سمت و سویی دیگر گرایش پیدا کنم.

قنبری در پایان درباره حضور جوانان در عرصه هنر ایرانی یادآور شد: امروز جوان‌ها در عرصه هنر ایرانی به خوبی خودشان را نشان دادند، البته هنوز کم است و جای کار بیشتری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.