جلوگیری از بازماندگی از تحصیل با اجباری شدن پیش دبستانی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، اجباری شدن پیش دبستانی را راهکاری برای بازماندگی از تحصیل عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در شورای آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: ماحصل اجباری شدن دوره پیش دبستانی در استان را جلوگیری از بازماندگی تحصیلی، کاهش تکرار پایه و جذب 7 هزار نفری جوانان در آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی بیان داشت: 7 هزار نفری که بعنوان مربیان پیش دبستانی در آموزش و پروش جذب شدند با شرکت در دوره های مختلف ضمن خدمت تلاش کردند شاخص های علمی خود را ارتقا دهند و این امر بستر ساز یک جریان فرهنگی در استان خوزستان شد.

تقی زاده با اشاره به برگزاری جشن پایانی پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در استان اظهار کرد: آموزش و پرورش تعهد می کند که نوشت و افزار و پوشاک مورد نیاز برای یکسال دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در شهرستان کارون فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به افزایش اعتبار کنکور آموزش و پرورش کارون اذعان داشت: این اعتبار از 40 میلیون به 70 میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا می کند. در عین حال طی سال گذشته 227 نیروی حق التدریس در شهرستان کارون جذب شد که این مسئله کمک بسیار بزرگی به کمبود نیرو در منطقه کرده است و در سال جاری نیز برای حل معضل کمبود نیرو و کمک به اشتغال در این منطقه، همین تعداد نیرو از فارغ التحصیلان بومی شهرستان کارون جذب آموزش و پرورش می شود.

انتهای پیام/گ

کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.