وزش باد و گردوخاک دید افقی در چابهار را به ۶ هزار متر کاهش داد

رئیس اداره هواشناسی چابهار گفت: وزش باد به نسبت شدید سبب شد تا کمینه دید افقی در ایستگاه دریایی این شهر به ۶ هزار متر کاهش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد رضا سالاری فنودی رئیس اداره هواشناسی چابهار اظهار داشت: بیشینه سرعت وزش باد در چابهار در شبانه روز گذشته به ۱۳ متر بر ثانیه معادل ۴۷ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش دید افقی سبب شد تا دریا به نسبت مواج شود.

وی ادامه داد: وزش باد ارتفاع موج دریای عمان در محدوده ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار را به حدود ۱۷۰ سانتی متر رساند به نحوی که کمترین نوسان دوره‌ای موج حدود ۶ ثانیه به طول انجامید.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار افزود: بر اساس الگو‌های پیش یابی تا ۱۴ ساعت آینده سرعت وزش باد در این شهر بین ۱۰ تا ۱۶ نات یعنی ۱۹ تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر چابهار سرعت وزش باد در بنادر جاسک، زرآباد، تنگ، کنارک، گواتر و پسابندر نیز در ۱۴ ساعت پیش رو بین ۱۹ تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود، اظهار داشت: شرایط دید افقی در نواحی ساحلی جنوب این استان بین چهار تا هفت کیلومتر بر ساعت متغیر خواهد بود.

سالاری فنودی به نوسانات دمای هوای چابهار در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت بیشینه دمای این شهر در گرمترین لحظات به ۲۷ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوا در خنکترین لحظات به ۲۰ درجه سلسیوس رسید.

 

انتهای پیام/پ

هواشناسی سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار