گرجستان ایرانیان را با دست پس زده، با پا پیش می‌کشد!

از تزریق به ایرانیان در فرودگاه تفلیس تا دیپورت آنها به بهانه‌های واهی


جمعی از ایرانیانی که در هفته‌های اخیر از گرجستان دیپورت شده بودند، روز دوشنبه ۱۹ آذر ماه، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کرده و با سفیر این کشور گفتگو کردند.


از تزریق به ایرانیان در فرودگاه تفلیس تا دیپورت آنها به بهانه‌های واهیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال اطلاع از تجمع تعدادی از معترضان نسبت به دیپورت و بدرفتاری ماموران گرجی با اتباع ایرانی مقابل سفارت تفلیس در تهران خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در آنجا حاضر و دلیل این اعتراض را از  آنان جویا شد. برخی از این افراد ساکن گرجستان و صاحب سرمایه، شرکت و مشغول به تجارت در این کشور هستند، عده‌ای برای مهاجرت و اخذ اقامت همچنین تعدادی هم به عنوان توریست قصد سفر به تفلیس را داشتند. 

تمامی معترضانی که روز دوشنبه ۱۹ آذر ماه مقابل سفارت گرجستان در تهران تجمع کرده بودند از مرز هوایی یا زمینی این کشور دیپورت شدند. هرچند مدتی است که اخباری مبنی بر دیپورت برخی ایرانیان از مرزهای هوایی و زمینی این کشور و تمدید نکردن اقامت برخی دیگر از اتباع کشورمان به گوش رسید، اما اظهارات  تجمع‌کنندگان مقابل سفارت مواردی فراتر از دیپورت و  تمدید نکردن ویزا را شامل می شد! با اینکه در تجمع روز گذشته تعداد معترضان از انگشت‌های دو دست تجاوز نمی‌کرد، اما در میان آنان از هر طیف سرمایه‌گذار و توریست گرفته تا افراد مسن به چشم می‌خوردند. آنان مدتی در مقابل سفارت تجمع کردند و پس از اینکه سفیر گرجستان در تهران بین آنها حاضر و قول پیگیری داد، متفرق شدند.

نوسانات بازار ارز و تغییرات در اقتصاد ایران عده زیادی از ایرانیان را به فکر مهاجرت به ویژه به کشورهایی مانند ترکیه و گرجستان انداخت که نیازی به کسب  روادید نداشته و تسهیلاتی هم برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی از قبیل ثبت آسان شرکت و گرفتن اقامت آن کشور فراهم کرده‌اند. ایرانیان زیادی  اقامت گرجستان را گرفته و سال‌هاست که در این کشور زندگی می‌کنند.

برخی افراد در میان معترضان اظهار می کردند که با وجود  یک دهه زندگی و تحصیل فرزندانشان در این کشور، هنوز موفق به کسب اقامت دائم  نشده‌اند.

از گرفتن پول تمدید اقامت، تا ممانعت از انجام آن!

بر اساس این گزارش برخی از معترضان ایرانی این ادعا را مطرح می‌کنند که دولت گرجستان برای تمدید اقامت و صدور برگه عدم سوء پیشینه از هر فرد ۲۱۰ دلار دریافت و پس از آن به بهانه‌های مختلف از تمدید اقامت آنان امتناع کرده است. برخی دیگر از هموطنانمان هم بهانه‌های آنان را غیر متقن خوانده و می گویند که مأموران مرزی تحت عنوان ناقص بودن مدارک ما را از مرز ریجکت کردند در صورتی که به گفته خودشان تمام مدارک مانند اجاره خانه و برگه واریز مالیات را به همراه داشته‌اند!

همچنین برخی دیگر از ایرانیان دیپورت شده که مقابل سفارت تفلیس در تهران حضور داشتند در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کردند که الگوی خاصی در مرز گرجستان برای برخورد با مسافران وجود نداشت تا بر اساس آن به افراد اجازه ورود داده یا از ورود آنان جلوگیری کنند! به عقیده آنان این امر کاملا سلیقه‌ای انجام می‌شده است؛ به این صورت که به عده‌ای اجازه ورود داده می‌شده  و در مقابل از ورود برخی بدون  ارائه دلایل به قول آنان مستدل جلوگیری می‌شده است، حتی برخی عنوان کردند که مورد بازجویی قرار می‌گرفتند و در این میان حتی با برخی برخورد فیزیکی هم شده است!

تزریق سرنگ و برخورد فیزیکی با مسافران ایرانی در فرودگاه گرجستان

در میان معترضان مقابل سفارت گرجستان، خانمی حدود ۳۵ ساله حضور داشت که اظهار کرد در فرودگاه تفلیس ۲۰ ساعت بازداشت بوده و مورد ضرب و شتم پلیس این فرودگاه قرار گرفته است. هدی.م  به خبرنگار حوزه سیاسی باشگاه حبرنگاران جوان گفت: من از گرجستان برای سفر و به عنوان توریست به استانبول رفتم و وقتی خواستم به گرجستان برگردم از ورود من جلوگیری شد و در پاسخ گفتند که من در این کشور در هتل و یا جای دیگری اقامت ندارم پس نمی‌توانم باز گردم؛ در صورتی که  آنجا خانه داشتم و در آن زمان کلید و حتی قبض گاز همراهم بود که در فرودگاه از من گرفتند، وقتی نحوه برخورد آنها را دیدم با موبایلم شروع به فیلم‌برداری کردم . پلیس فرودگاه به سمت من حمله ور شده و الفاظ رکیکی را به من نسبت دادند؛ زمانی که به گرجی جواب آنها را دادم و متوجه شدند زبانشان را بلد هستم مرا  به داخل اتاقی بردند که پس از آن را به خوبی به یاد ندارم زیرا (به ادعای این فرد) چند سرنگ به من تزریق کردند؛ بعد از آن ضرب و شتم فیزیکی شروع شد و حتی چندین بار من اقدام به فرار کردم که موفق نشدم.

البته سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه و پس از تجمع مقابل سفارت گرجستان، قول پیگیری ادعاهای ایرانیان مبنی بر رفتار نامناسب با اتباع کشورمان در گرجستان را داد و گفت که موضوع را بررسی می‌کند.

از تزریق سرنگ به ایرانیان در فرودگاه تفلیس، تا دیپورت آنان به بهانه‌های واهیاز تزریق سرنگ به ایرانیان در فرودگاه تفلیس، تا دیپورت آنان به بهانه‌های واهی

از دیگر حاضران مقابل سفارت گرجستان فردی بود که اظهار می‌کرد ۴۰ نفر از اتباع کشورمان را از مرز هوایی دیپورت کردند، وی که خود از دیپورت‌شدگان بود گفت که وقتی ما را در فرودگاه دیپورت کردند، پاسپورتمان را گرفته و تحویل یکی از مهمانداران دادند. به اجبار از پول خودمان بلیط گرفته و دیپورتمان کردند.

نگاهی به اخبار مربوط به بدرفتاری با اتباع کشورمان در مبادی ورودی به گرجستان همچنین انتقادات افرادی که برای رساندن سخن خود به گوش دیپلمات‌های گرجی مقابل نمایندگی این کشور در تهران تجمع کرده بودند، این سؤال به ذهن می رسد که دستگاه دیپلماسی ما در زمینه پیگیری چنین برخوردهایی چه اقداماتی انجام داده است؟ در این زمینه خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بهرام قاسمی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت‌وگو کرد. قاسمی با اشاره به فراخوانده شدن سفیر گرجستان به وزارت امور خارجه در اواخر هفته گذشته از انتقال نگرانی‌های تهران نسبت به برخورد با اتباعش از طریق سفیر گرجستان به مسئولان این کشور خبرداد و  تأکید کرد که علت دیپورت شدن اتباع کشورمان هر چه که بوده توجیهی بر انجام رفتار‌های غیرمعمول و نامتعارف نمی‌شود و اتباع دیپورت شده کشورمان مورد حمایت دولت ایران هستند و برای احقاق حقوق آنان در حال مذاکره با دولت گرجستان هستیم.

قاسمی همچنین تصریح کرد که وزارت خارجه نسبت به برخورد نامناسب با اتباع کشورمان و دیپورت افراد از گرجستان با جدیت پیگیر بوده و امیدوار است که دولت گرجستان ظرف چند روز آینده دلایل چنین رفتار‌هایی را ارائه کند.

از تزریق سرنگ به ایرانیان در فرودگاه تفلیس، تا دیپورت آنان به بهانه‌های واهی

گرجستان ایرانیان را با دست پس زده، با پا پیش می‌کشد!

درست است که روابط ایران و گرجستان، در سطحی مطلوب و خوب قرار دارد، اما به نظر می‌رسد پس از تغییر رئیس جمهور گرجستان، سیاست‌های این کشور هم تغییر کرده و شاید به همین دلیل رفت و آمد ایرانیان  به مشکل بر خورده است.

برخی می‌گویند دولت گرجستان اعلام کرده کل جمعیت کشورش ۴ میلیون نفر است، نمی‌تواند پذیرای ۴۰۰ هزار ایرانی باشد؛ اما اگر دولت گرجستان نمی‌تواند این تعداد  از افراد خارجی اعم از مهاجر و توریست را در کشور خود پذیرا باشد، چرا قوانین خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند تا افراد جذب زندگی، سرمایه‌گذاری و تفریح در این کشور شوند و پس از مراجعه آنان را دیپورت می‌کند؟ یا چرا از برخی متقاضیان برای تمدید اقامت پول دریافت می‌کنند اما  از تمدید آن امتناع می‌کنند؟

گزارش از رهادخت رستگار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
France
امید کریمیان
۱۷:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
اواخر شهریور ۹۸ تقریبا تمام مسافرین اتوبوس ها رو دیپورت کردن بجز اونهایی که کارت اقامت داشتند.
ما برای تفریح با تور زمینی رفتیم . بر مبنای چه قانونی ما رو دیپورت کردن؟ پس چرا هنوز آ ژانس ها تور ثبت نام میکنند؟
چرا مسئولین جلوی تورهای گرجستان رو نمیگیرن؟ اینقدر هزینه کردیم و بدون دلیل راه مون ندادن
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۱:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید
من در تاریخ 2 شهریور 98 یک تور مسافرتی شهر تفلیس با تمام مدارک واچر هتل و بلیط رفت و برگشت و بیمه مسافرتی از آژانس مسافرتی گرفته بودم.
حدود 550 دلار و مقداری لیر ترکیه هم همراهم داشتم.
بعد حدود 15 ساعت از تهران به مرز مسخره بازرگان رسیدیم بعد از 7 ساعت معطل شدن در مرز بازرگان اتوبوس از ترکیه به سمت تفلیس در حرکت بود.
حدود 9 ساعت بعد به مرز گرجستان رسیدیم پلیس گرجستان رفتار بدی با مسافران ایرانی داشت و تمام مسافران را سوال جواب میکرد .
سوالهایی از قبیل هتل محل اقامت کجاست؟بیمه داری یا نه ؟چند روز میخوای تو گرجستان بمونی؟ و برای چی به گرجستان سفر میکنی؟
چه مقدار پول همراهت هست؟ اولین بار هست که به گرجستان میای؟
و اینکه تمام مدارکهاتو چک میکنن.
در کل زمینی خیلی دیپورتی داره مخصوصا پسرهای مجرد تمام کیفها هم چک میکنن که داخلش چی هست.
از تمام خانوادها هم سوال میپرسن که این چه شخص چه نسبتی با شما دارن.
خلاصه من تجربه دیپورتیم رو در اختیارتون گذاشتم
زمینی ریسکش خیلی بالاست هوایی این مشکلات رو نداره.
فقط اگه خواستید برید تنها این نکات رو یادتون باشه.
1. تو گیت گرجستان که پاسپورتهاتون رو چک میکنن به هیچ عنوان با هم صحبت نکنید
2.حتما این سوالهایی که گفتم پلیس ازتون میپرسه جوابشون به زبان انگلیسی بلد باشین و به پلیس بگید
3.قرص کدئین دار و کمپوت و کیف بزرگ پر از وسایل همراتون نبرید.
4.یک نکته مهم تو گروههایی که چند نفر هستن چه مجرد یا چه خانوادگی از دو نفر سوال میپرسن اگه یکی جواب دیگه ای و اون نفر هم که پلیس سوال کنه و جواب دیگه ای بده سریع دیپورت میکنن.
باید به هیچ عنوان دروغ نگید و حرفهاتون دو جور در نیاد.
موفق باشید
Azerbaijan
masoud
۱۶:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام من چند روز پیش دو بار اقدام ورود کردم که اجازه ندادند و لغو کردند همه مدارک پول،بیمه نامه،رزرو هتل،دلایل کافی ولی رد کردند و گفتند که مشکل از بالا هست و دستور دادند از ورود ایرانی ها جلوگیری کنیم دلیل شما رد هست که در سایت نوشته اید این هم دقیقا ویدیویی که از مرزر من گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۱ دی ۱۳۹۷
به گرجستان اخطار بدن که این کاراشون یادشون باشه
United States of America
ای کیو سان
۲۳:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
بعضی از ایرانی ها که رفتند گرجستان خلافهایی مرتکب شدن. بقیه مردممون هم فدای یه عده بی فرهنگ میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
بنده توانایی زندگی و سرملیه گذاری در هر کشوری را دارم اما تا حالا یک مثقال خاک کشورم را با تمام دنیا عوض نمیکنم طبیعت کشورم . هم وطن و فرهنگ کشورم انقدر غنی هست که تحقیر اجنبی را قبول نکنم زنده باد غرور ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
ما یه کربلا میخوایم بریم ملت عراق رو بخاطر ویزا بی آبرو میکنن اونوقت همونا میرن گرجستان با برشون میگردونن
Iran (Islamic Republic of)
Erfaghi
۰۰:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
ايران چى كم داره كه بعضيها براى تفريح به كشورهاى ديگر ميرن .ادمايى كه سرمايه ملى را براى تفربح يا حتى سرمايه گذارى نابخردانه به خارج برده وانجاخرج ميكنند حقشان تحقير واذيت شدن است و حق هيچ دفاعى از جانب ديپلماسى ايران ندارند .
ايرانى در ايران ايرانيست .
France
پژمان
۲۲:۵۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
حادثه فرودگاه دبی یادتون رفته . گرجستان تو بیست کیلومتری ماست حتی نزدیکای مرزشونم نرفتم شما ازاونسرایران بلندمیشید یاابالفضل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
اگه این کشور برای ایرانیان امنیت جانی نداره چرا مجوز برای تورهای گردشگری صادر میشه یا چیز های دیگه
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۲:۳۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
کسی که خریره میخوره پای لرزش هم میشینه. پول و سرمایه ایران و ببری جای دیگه .همین میشه
Netherlands
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
همش به دولت بر میگردد .که اول چرا هم وطن ها این کشورها را به وطن ترجیح داده اند .باید ریشه یابی شود .
هم وطن ها هم بدون مطالعه در مورد کشور مورد نظر و صد البته تحقیق .فقط با حرف و حدیث های بعصی از ایرانیها تن به مهاجرت ندهند که پشیمان خواهند شد .
باید قبل از مسافرت .تحقیق در مورد قانون مهاجرت کشور مد نظر کنند تا دچار مشکلات نشوند
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی خلیل زاده
۱۹:۴۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
درجواب شما هموطن عزیز که میگی مامیدونیم اونهابرایی چه کارهایی میرنداونجا..!اول اینکه کافرهمه رابه کیش خودپندارد..دوم؛وقتی باهمین اندک سرمایه شخصی جرأت سرمایه گزاری وجودنداره چراشعارمیدیدکه.......!؟
Iran (Islamic Republic of)
شفتالو
۱۹:۲۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
سلام
نیازی نیست دولت اقدامی بکند خودمردم میتونند بانرفتن به این کشور که اندازه یک استان کوچک ماست به خودشان احترام بگذارند
متاسفانه شهروندان تمام کشورها میروند به کشورهای دیگه کسب درآمد میکنند می برند توکشور خودشان سرمایه گذاری میکنندبرعکس ایرانی ها توکشور خودشان کسب درآمد می کنند میبرند کشورهای دیگه سرمایه گذاری میکنند نتیجه اش میشه اینی که می بیننی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
آنهایکه گرجستان و یا امارات و یا آمریکا را وطن خود میدانند دیگر نباید توقعی از ما ایرانیان برای هر مصیبتشان هم باشیم یا رومی روم و یا زنگی زنگ
ما خودمان کم مشکلات داریم
چرا پول و آبروی تان را بپای کشورهای کوچک و نوکر و حقیر می ریزید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۶:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
چرا حالا همه میخوان برن همینجا خوبه که اونور هیچکی احترام نمیذازن به ایرانی ها
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۶:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
چرا حالا همه میخوان برن همینجا خوبه که اونور هیچکی احترام نمیذازن به ایرانی ها
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۶:۵۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
بهترین جا برای سرمایه گذاری کشور خودمون ایران هست .انرژی و نیروی کار ارزان و...کسانیکه بعنوان سرمایه گذاری میرن اونور آب بیشتر دنبال چیزهای دیگه ای هستند که همه ما میدونیم . حق این آدما همینه ولی چون ملیتشان ایرانی هست به همه ایرانیان برمیخوره .ولی به خود این آدما نه فقط جوش مال و اموالشان رو میخورند
Iran (Islamic Republic of)
مقدم
۱۶:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
ایران خودمان. جاهای دیدنی بهتری از آنجا دارد. وفقط پول خود را حیف میل میکنند(البته مشکلات مقصرند که امکانات داخل کشور را فراهم نمیکنند )دوم اینکه اخه. قبل از رفتن به گرجستان کم تحقیق در مورد همه مسایل به صورت نسبی را انجام دهند سوم این که. آخ کشور مثل گرجستان هم شد کشوری برای مسافرت یا کشوری واسطه برای رفتن به اروپا. یا هر جای دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
تفلیس رو 22 بار با خاک یکسان کرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
مسئولان باید جواب اون کشورو بده
Germany
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
ایرانیان زیادی به اوروپاه پناهنده شده اند .اکثر شان در کمپ ها مثل زندانی می‌باشد . و پشیمانی فایده ندارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
بهترین جا برای سرمایه گذاری کشور خودمون ایران هست .انرژی و نیروی کار ارزان و...کسانیکه بعنوان سرمایه گذاری میرن اونور آب بیشتر دنبال چیزهای دیگه ای هستند که همه ما میدونیم . حق این آدما همینه ولی چون ملیتشان ایرانی هست به همه ایرانیان برمیخوره .ولی به خود این آدما نه فقط جوش مال و اموالشان رو میخورند .
Iran (Islamic Republic of)
سیدی
۱۴:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
از ماست که برماست و تعجبی هم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
عربستان سعودی بدجوری سر کیسه روشل کرده، به تمام کشورهای دنیا داره رشوه و دلارباداورده میده،تا یه جورهایی ایران و ایرانی رو در دنیا تحت فشار قراربدن، این هم مورد جدید از صدها موردقبلی، مثل ماجرای رکمنستان،دانمارک،امارات و..... هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
کو گوش شنوا!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
عربستان سعودی بدجوری سر کیسه روشل کرده، به تمام کشورهای دنیا داره رشوه و دلارباداورده میده،تا یه جورهایی ایران و ایرانی رو در دنیا تحت فشار قراربدن، این هم مورد جدید از صدها موردقبلی، مثل ماجرای رکمنستان،دانمارک،امارات و..... هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
باید مسئولان ما پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
احترام به ایرانیها در خارج ازایران صفره
ومایه تاسفه که به ایرانه نگاهی رو دارند که نمیشه به زبون اورد
واین ثمره کارهایی است که درطو ل سالیان انجام دادیم وازاعتبار بینالمللی برخوردار نیستیم وهیچ کشوری به ایران جوابگو نیست
Netherlands
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
ثمره سالها چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ب.م
۱۳:۰۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
بنظرم کسانی که دنبال خرید خانه در کشورهای جهان سومی مانند گرجستان،امارات و...باید بدانند که این کسورها قوانین درستی ندارن باید بدونند اگر من خانه ای خریدم فردا با یک قانون به اصطلاح خودشون دادن ویزا را بابت داشتن ملک لغو میکنن و من میمنون دست خالی برم به کی بگم دارو ندارم رو یک کشور ضبط کرده باید خود انسان قبل از اینکار شعورش برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
انشاالله امام زمان ظهور کنن دیگه این مزخرفات ویزا و گذرنامه و اقامت و اینا که همشون قوانین من درآوردی هستن حذف میشن اونوقت هرجا خواستین برین زندگی کنین.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
به نظرم با موشک بالستیک به گرجستان حمله کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
بله بله
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۰۰:۲۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
به نظرم شما قرص هاتو بخور و کمی استراحت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
گرجستان دیگه کجاس ؟همین یه کشورو کم داشتیم.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۲:۱۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
همه ایران سرای من است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
نمیدونم این ملت ما چرا یک طرفه به قاضی میرن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
هیچ اعتمادی به گرجستانی ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
ببین به کجا رسیدیم که گرجستان هم برای ما شاخ شده؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
ببین به کجا رسیدیم که گرجستان هم برای ما شاخ شده؟؟؟؟!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
من بیشتر شهرهای گرجستان رفتم و با اخلاقشون آشنام اونا از بعضی رفتارای ایرانیا که در ایران ممنوعیت داره و به این دلایل به خارج سفر میکنند ناراحتند که طبیعیه اگر در داخل کمی رفاه و دلخوشیهای مردم بیشتر بشه هر آدمی حیفش میاد اونجا یه قرون پول خرج کنه مثلا اینروزا من سریالهای تلویزیون رو که میبینم به استرسهای روزمره ام اضافه میشه عوض این سریالا موسیقی خشک و خالی پخش کنن توی روحیه آدم تاثیر بهتری داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
مسولین ما نیز چرا برخورد قاطعی ندارند آیا به ایرانی بودن خود بها نمی دهند، ما نیز متقابلا رفتار کنیم تا کشور ی که به اندازه یک استان ما جمعیت نداره جرات چنین برخوردی نداشته باشه، کشوری که.... آداب مهمان نوازی رو بلد نیست... بهتره ازلیست گردشگری تورهای ایرانی حذف بشه واین قدم باید سازمان گردشگری برداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
آره به خدا
Iran (Islamic Republic of)
.......
۱۸:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اره بهترین کاره. هیج جا نرید تو کشور خودتون باشید.چون هرجا برید بهتون بی احترامی میکنن.علتش هم رفتار ایرانی ها در اون‌کشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست . چرا اونجا سرمایه گذاری می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
باید با قاطعیت و بدون کوچکترین مماشاتی از آنها خواسته شود اینگونه رفتارها دیگر تکرار نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
باید با قاطعیت و بدون کوچکترین مماشاتی از آنها خواسته شود اینگونه رفتارها دیگر تکرار نشود.
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۱۰:۲۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
خدایا آخه گرجستان .از فردا کشورهای سومالی و موریتانی هم بیانیه میدن که ایرانیا نمیتونن به این کشورها سفر کنن خدایا دردمان را به کی بگبم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه دلیل این قضیه اینست که بعضی از هموطنان ما به کشور و سرزمین مادری خود اعتنایی ندارند سرمایه و پول خود را هم در کشورهای بیگانه خرج میکنند در کشورهای مجاور هم برای سرمایه و دارایی ایرانی ها به طرق مختلف نقشه میکشند حالا شما از یک بلیط هواپیمای معمولی بگیرید تا فروش ملک و املاک میلیاردی که باعث میشود ایرانی ها تشویق بشوند و هر چند وقت یکبار به یک کشور هجوم میبرند بعد با یک اوضاعی همه را میریزند بیرون حال آنکه بهترین منابع و طبیعت خدادادی در ایران هست ولی امکانات درجه یک و عالی مثل هتل و مراکز تفریحی و توریستی و مناطق مسکونی را خود ایرانیان باید طراحی و احداث کنند که مجبور نباشند برای دسترسی به اینها بک کشور خارجی سفر کنند متاسفانه کشورهای همسایه ایران از قبیل ترکیه و امارات و عمان و ... طی چند دهه گذشته با پول و تجارت با ایرانیان بهره های کلان برده اند و کشور خود را ساخته اند اما خود ایران از این قدرت عظیم مالی خود غفلت کرده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
فقط میخوام بدونم کدوم بی انصافی رای منفی داده اقا من اگه به خودم احترام نگذارم چه کسی می گذارد افسوس ما ها طرف سخن و عمل درست را نمگیریم چرا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
گوشت نخرید از اونجا اونوقت ببینید چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۸:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
گوشت نخرید از اونجا اونوقت ببینید چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
درابتدا گفته شد که گرجستان ازورود مسافران ایرانی ممانعت کردند،بعد آقای سخنگوآن را طوردیگری تکذیب کرد؟؟!!! وحالا پذیرفت که همانطوربوده؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
خودشون مقصرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
گزارش بسیار خوبی بود. همه باید بدونن که کشورهای غربی همیشه اون بهشتی نیس که فکر می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
ایرانیها باید گرجستان را تحریم کنندو به این کشور سفر نکنند تا ادب بشه که اینجور با ایرانیها رفتار نکنه به قول شما این کشور ۴میلیون بیشتر جمعیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
مسئولین فکر کنند ببیند چه اتفاقی افتاده که اتباع ایرانی هر کشوری می روند این گونه باهاشون برخورد میشه
Iran (Islamic Republic of)
....
۰۹:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
بایدرسیدگی کنن چرادولت هیچ کاری نمیکنه اینادیگه کی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۹:۱۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
هم وطن عزیز ایران خیلی دیدنی تر از کشور دیگه چون گرجستان است. باید از سفرهای غیر ضروری دوری کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
بهترین کاری که میشه کرد لغو عبور و مرور تا زمانی که دولت گرجستان توضیحات مناسبی ارائه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
دیگه چی مونده بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه ملت ایران واسه خودشان احترامی قایل نیستند پس چرا انتظار دارند بقیه کشورها واسه ما احترام قایل بشند. اگه خودمان گرجستان را تحریم کنیم و دیگه واسه سرمایه گذاری و سفر به این کشور درجه سوم نرویم اونوقت به دست و پای ما میفتند.
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
گرجستان به زودی عضو اتحادیه اروپا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
دروسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه ملت ایران واسه خودشان احترامی قایل نیستند پس چرا انتظار دارند بقیه کشورها واسه ما احترام قایل بشند. اگه خودمان گرجستان را تحریم کنیم و دیگه واسه سرمایه گذاری و سفر به این کشور درجه سوم نرویم اونوقت به دست و پای ما میفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
همین گرجستان با نا فرمانی اش از ایران و پیوستنش به روسیه تزاری در 210 سال پیش باعث جنگهای بزرگ ایران و روسیه و عهد نامه گلستان و ترکمنچای و ورود ایران به گروه کشورهای شکست خورده و استعمار زده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
نبایدبه گرجستان اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۸:۴۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
مسئولان کشورمون باید هر چه زودتر پیگیر این موضوع باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
چرا سفیر گرجستان رو احضار نمیکنن اونا تکلیفشون روشنه و یه کار نکنن که دنیا رو به جونشون بندازیم
Germany
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
این صحبتها چیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
درسته
آخرین اخبار