فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در بیرجند:

قانون استفاده از سلاح محیط بانان بازبینی شود/ ثبت روز ملی محیط بان در تقویم کشور

قانون استفاده از سلاح محیط بانان بازبینی شود/ ثبت روز ملی محیط بان در تقویم کشورفرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اینکه صددرصد جامعه هدف محیط بانان مجهز به سلاح گرم هستند، قانون استفاده از سلاح باید بازبینی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست  در همایش حمایت از محیط بان در بیرجند گفت: چرا باید سلاح در اختیار محیط بان قرار گیرد اما اختیار استفاده از آن محدود باشد. 

وی ادامه داد: هم اکنون 2 نفر از محیط بانان ما که برای حفظ محیط زیست با متخلفان درگیر شده اند در صف اعدام قرار دارند و حکم اعدام برای آنها صادر شده است. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اظهار داشت: در ماده سه قانون استفاده از سلاح به نیروی انتظامی استفاده در شرایط خاص داده شده است اما در مورد محیط بانان این موضوع با بی مهری 40 ساله رو به رو شده است. 

وی با بیان اینکه لایحه محیط بان در دست بررسی است افزود: امیدواریم مشکلات مربوط به این قانون مرتفع شود. 

محبت خانی سال 98 را سال طلایی محیط بانان خواند و گفت: مشکلات نیروی انسانی تا حدی مرتفع و سالانه 350 نیروی جدید استخدام خواهند شد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر طبق چارت سازمانی باید هشت هزار و 500 نیرو داشته باشیم اما در سراسر کشور با سه هزار و 400 نیرو یعنی کمتر از 50 درصد کار می کنیم که طبق استاندارد جهانی باید سازمان دارای 12 هزار نیرو باشد. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه در حوزه بیمه، خودرویی و تجهیزات پاسگاه ها با چالش جدی رو به رو هستیم اظهار داشت: 35 میلیارد تومان برای تجهیزات، رفاهی و بیمه محیط بانان اختصاص یافته است و تمام محیط بانان کشور با هماهنگی های انجام شده سال آینده بیمه خواهند شد. 

وی ادامه داد: 60 میلیارد تومان هم سال آینده در بحث های تخصصی دوربین های مداربسته و استفاده از هیلی شات و کوات کوپتر هزینه و به استان ها تحویل خواهد شد. 

وی گفت: حفاظت از محیط زیست با این نیروی کم امکان پذیر نخواهد بود بلکه تنها راه آن وجود 80 میلیون محیط بان افتخاری است که بدون شک با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دقیق محقق می شود. 

سرهنگ محبت خانی با بیان اینکه محیط بانان واقعی باید آتش به اختیار باشند افزود: امروز 25 درصد سرطان های موجود مربوط به آلودگی های محیط زیست است که باید محیط بانان افتخاری با رعایت مسایل زیست محیطی از این وضعیت عبور کنند. 

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: دانشجوی واقعی باید حق و حقوق جامعه را از محیط زیست مطالبه کند و از اقدامات تئوری، به عمل صحیح و تخصصی برسد زیرا با نوشتن مقاله و رساله به تنهایی اقدامی صورت نمی گیرد بلکه نیازمند عمل تخصصی هستیم. 
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست خواستار ثبت روز محیط بان در تقویم جمهوری اسلامی ایران شد و گفت: همزمان با میلاد امام رضا (ع) مقام محیط بان ارج نهاده می شود اما به طورمسلم با ثبت این رویداد، محیط بان و ایثار او بیشتر در جامعه رواج خواهد یافت. 
وی صرفه جویی در مصرف انرژی، حفظ محیط سبز، صرفه جویی در مصرف کاغذ، استفاده کمتر از مواد شوینده، استفاده از پاکت به جای کیسه پلاستیکی، تولید کمتر زباله و آموزش حفظ محیط زیست به کودکان را از مهمترین راهکارهای حفاظت محیط زیست عنوان کرد. 

انتهای پیام/س

سفر فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست به بیرجند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.