کنایه‌زنی اردوغان به غربی‌ها: مدعیان حقوق بشر در برابر اعتراضات پاریس کور و کر ولال هستند

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی به شدت از معیار دوگانه کشور‌های غربی در خصوص اعتراضات میدان تقسیم این کشور در مقابل تظاهرات کنونی فرانسه انتقاد کرد.

اردوغان: آنهایی که مدعی دفاع از حقوق بشر در ترکیه بودند، در برابر اعتراضات پاریس کور و کر ولال هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی در نشست اعضای حزب عدالت و توسعه که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر برگزار شده بود، از معیار دوگانه غرب در برخورد با اعتراضات فرانسه و حوادث چند سال پیش میدان تقسیمواقع در استانبول انتقاد کرد.

وی در این نشست گفت: آنهایی که تظاهر می کردند از حقوق بشر در طول اعتراضات پارک گزی (در نزدیکی میدان تقسیم استانبول) حمایت می کنند، اکنون در برابر اعتراضات پاریس، کور، کر و لال هستند.

وی در ادامه سخنان خود از رسانه های بین المللی را به سبب پوشش خبری نامناسب اعتراضات پاریس در مقایسه پوشش همه‌جانبه اعتراضات گزی پارک مورد سرزنش قرار داد و با دعوت از آن‌ها برای پخش تصاویر اعتراضات پاریس گفت: شما در طول اعتراضات گزی پارک، جهان را به آتش کشیدید؛ چرا؟ آیا بخاطر آن نبود که اینجا ترکیه است؟ بگذارید اینها (اعتراضات فرانسه) نیز پخش شود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: از این به بعد، ترکیه قطعا جایی نیست که فردی بتواند مشکلاتی در خصوص دموکراسی و حقوق بشر پیدا کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنهایی که ما به بازکردن مرزهایمان در برابر پناهندگان دعوت می کنند، از همان پناهندگان که بسوی آنها رفته اند، با خشونت بیشتری استقبال کرده اند. چه کسانی مدافع حقوق بشر هستند، ما یا آنها؟

اردوغان همچنین گفت از این به بعد هیچ کس نباید به ترکیه درس دموکراسی، حقوق بشر و آزادی دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار