با مخترعین ایرانی؛

ربات ایرانی که در مواقع خطرناک ناجی شما می‌شود

یکی از دانشجویان کشور موفق به ساخت رباتی جدید برای نجات جان افراد در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی شده است.

رباتی که جان افراد را نجات می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیت جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان در کنار طرح‌هایاستارت آپی سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات ساخته شده در این شرکت‌ها بپردازد.

آرشام بلیوانی دانشجوی دانشگاه آزاد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت رباتی که طراحی و ساخته است، اظهار کرد: هنگامی که اتفاقاتی چون سیل، زلزله  یا آتش‌سوزی رخ می‌دهد می‌توان از این ربات استفاده کرد.

دانشجوی دانشگاه آزاد یزد با بیان اینکه این ربات به‌عنوان امدادگر در صحنه‌ها حاضر می‌شود، گفت: برای آنکه نیروی امدادی دچار مشکل نشود و  جان خود را از دست ندهد از این ربات که در قالب امدادگر طراحی شده است، می‌توان بهره برد.

تدوین نقشه راه برای کمک به امدادگران

وی درباره چگونگی کارکرد این ربات بیان کرد: روی این ربات دوربین حرارتی نصب شده است که می‌تواند علائم حیاتی فرد مسدوم را دریافت کرده و از طریق سنسور‌های خواص تنفس فرد مصدوم را تشخیص دهد.

بلیوانی با بیان اینکه این ربات نقشه را برای امدادگر طراحی می‌کند، گفت: دوربین‌هایی که روی ربات قرار گرفته‌اند راه را به امدادگر نشان می‌دهد و به‌صورت اتوماتیک و کنترل از راه دور مدیریت می‌شود.

دانشجوی دانشگاه آزاد یزداظهار کرد: تصاویر و نقشه روی نمایشگری که مقابل امدادگر قرار دارد، نشان داده می‌شوند و از این طریق امدادگر سراغ فرد مسدوم می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار