معضل جدید فدراسیون فوتبال روی هوا شکل گرفت

فدراسیون فوتبال برای پرواز‌های اخیر تیم ملی با چالشی جدی مواجه شده و هیچ شرکتی حاضر نیست هواپیمایی را در اختیار ملی پوشان ایران قرار دهد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه محمدرضا زنوزی، مالک وقت باشگاه گسترش فولاد تبریز که بعد‌ها با خرید امتیاز تیم فوتبال تراکتورسازی و صرف هزینه‌های فراوان برای جذب یکی دوجین ستاره ملی پوش و خارجی به یک چهره خبرساز در فوتبال ایران تبدیل شد. او یک فروند هواپیمای شرکت تحت مالکیتش را به فدراسیون فوتبال ایران اختصاص داد تا کارلوس کی روش و شاگردانش با خیال راحت به نقاط مختلف جهان از تونس تا اتریش و از ترکیه تا روسیه سفر کنند.

طراحی منحصر به فرد این هواپیما یعنی قرار گرفتن یوز (نماد تیم ملی فوتبال ایران) روی بدنه آن سبب شد این هواپیما بین مسافران خطوط هوایی کشور به عنوان یک هواپیمای ملی شناخته شود و افراد عادی‌ای که با هواپیمای مذکور به سفر می‌رفتند به دلیل استفاده از هواپیمای مخصوص تیم ملی احساس افتخار کنند.

با این وجود زنوزی پس از حضور در باشگاه تراکتورسازی برای از بین رفتن حرف و حدیث‌هایی که درباره تاثیر ارتباط او با فدراسیون فوتبال در راه موفقیت سرخ پوشان تبریزی به گوش می‌رسید تصمیم گرفت قید ادامه همکاری با تیم ملی را بزند و به این ترتیب دیگر اجازه نداد بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ملی با این هواپیما به سفر بروند.

البته زنوزی در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها دلخوری اش از مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان به دلیل واکنش نشان ندادن به این شایعات را هم اعلام کرد. مباحثی هم که درباره میانجیگری مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی و تراکتورسازی برای کوتاه آمدن زنوزی از تصمیمش به گوش می‌رسید بدون اینکه به نتیجه خاصی برسد پایان یافت.

مسئولان تیم ملی و فدراسیون فوتبال به دنبال مطمئن شدن از بی توجهی زنوزی به درخواست آن‌ها و امتناع این فرد متمول از در اختیار گذاشتن هواپیمای شرکت تحت مالکیتش به تیم ملی، در روز‌های اخیر با حدود ۱۰ شرکت هواپیمایی برای در اختیار گرفتن پرواز چارتر و سفر تیم ملی به قطر و امارات مذاکره کرده اند، اما تاکنون هیچ یک از این شرکت‌ها با این درخواستی موافقت نکرده اند.

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال می‌خواهد با هزینه کمتری برای تیم ملی پرواز چارتر بگیرد، اما با توجه به افزایش نرخ سفر‌های هوایی، شرکت‌های هواپیمایی با هدف رسیدن به سود بیشتر حاضر نیستند قیمت پروازهایشان را کاهش دهند.

تیم ملی ایران ۲۶ آذر برای برگزاری اردویی ۱۶ روزه به کمپ اسپایر قطر می‌رود و ۱۲ دی هم پس از پایان این اردو و برگزاری ۳ بازی تدارکاتی مقابل لبنان، فلسطین و قطر برای حضور در جام ملت‌های آسیا راهی ابوظبی می‌شود. در این شرایط بسیار تاسف آور است بازیکنان تیم اول آسیا در رنکینگ فیفا ساعت‌ها در فرودگاه‌های مختلف منتظر بمانند.


بیشتر بخوانید- تعویض هواپیمای تیم ملی فوتبال در دقیقه ۹۰


انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار